خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی:

صندوق بازنشستگی مس توسعه‌ کرمان را محور قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۷

نماینده‌ مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق بازنشستگی مس باید در بخش تولید و اقتصاد، توسعه‌ی استان کرمان را محور قرار دهد.

کرمان- ایلنا: نماینده‌ مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق بازنشستگی مس باید در بخش تولید و اقتصاد، توسعه‌ی استان کرمان را محور قرار دهد.

به گزارش ایلنا زاهدی در نشست هم‌اندیشی بازنشستگان و مدیران صندوق بازنشستگی مس، تصریح کرد: تاکنون به اندازه‌ی کافی به استان کرمان ظلم شده است؛ و سرمایه‌گذاری کلانی که باید توسط این صندوق در استان کرمان صورت می‌گرفته انجام نشده است؛ بنابراین انتقال حساب‌های این موسسه به استان کرمان اولین قدم در راستای فعالیت این موسسه برای توسعه‌ی استان کرمان است.

وی با با اشاره به برگزاری همایش امروز و بیان این‌که 95 درصد از بازنشستگان صنایع ملی مس ایران، اهل استان کرمان هستند؛ اظهار امیدواری کرد: حلاوت تشکیل این هم‌اندیشی را در آینده‌ی نه چندان دور به صورت عملیاتی در قالب اجرای چندین پروژه در جهت رونق اقتصادی، اشتغال‌‌زایی، رفع بیکاری و درامد‌زایی برای استان و قشر بازنشسته‌ی مس را شاهد باشیم.

زاهدی خطاب به مدیران صندوق بازنشستگی مس، تاکید کرد: باید با تغییرساختار مدیریتی شرکت‌های تابعه‌ی صندوق و استفاده از مدیران قدرتمند که دید تولیدی دارند؛ طی یک برنامه‌ی پنج ساله این صندوق گام به گام به اهداف مد نظر خود برسد.

وی با بیان این‌که بهترین مبارزه با تحریم، تولید و گردش اقتصادی است؛ اظهار داشت: شرکت‌های تابعه‌ی صندوق باید قوی و دارای دید اقتصادی و تولیدی باشند؛ چراکه در شرایط فعلی، کشور نیازمند قدرتمند شدنِ بخش مولد و بالا رفتن میزان تولید است.

زاهدی با اشاره به نگاه متفاوت مجمع نمایندگان استان کرمان، خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین معادن مس خاورمیانه در استان کرمان قرار دارد؛ و این در حالی است که کمتر این استان از این نعمت خدادادی بهره برده است.

وی افزود: به ویژه در صنعت فولاد تاکنون ظلم بزرگی به استان کرمان شده است.

زاهدی تصریح کرد: در خصوص صندوق بازنشستگی نیز در رابطه با استان کرمان انتظارات محقق نشده بود؛ بنابراین در مجمع نمایندگان تصمیم گرفته شد تا نسبت به صنعت مس استان، به صورت کلی رسیدگی کنیم.

وی افزود: در طول مدتی که از تشگیل این دوره از مجلس گذشته است، پیگیر وضعیت صنعت مس در کرمان بودیم؛ و در این راستا با تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات متعدد با رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور، و هم‌چنین برگزاری دو جلسه‌ی رسمی، 24 مصوبه‌ی خوب در دولت به تصویب رسید که به زودی ابلاغ می‌شود؛ و مردم استان خواهند دید که نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌هایی برای آینده‌ی استان دارند.

زاهدی با اشاره به تاکیدِ مجمع نمایندگان استان بر روی محور توسعه‌ی اساسی صنعت در قالب مس و سنگ آهن و هم‌چنین انتقال آب به استان کرمان، گفت: در خصوص صنعت مس هم تلاش‌ها ثمر داد؛ و اصرار بر انتقال مرکزیت صندوق بازنشستگانِ مس به کرمان، با توجه به این‌که 95 درصد از بازنشستگان مس اهل استان کرمان هستند، به نتیجه رسید؛ و آرزوی دیرینه‌ی مردم کرمان و بازنشستگان مس محقق شد.

وی هم‌چنین به تامین برق استان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تامین برق استان نیز یکی از موضوعاتی است که مجمع نمایندگان استان پیگیر آن است؛ چراکه باتوجه به ایجاد واحدهای مختلف صنعتی و صنایع معدنی در استان، نیاز داریم تا به میزان کافی برق مورد نیاز تا پنج سال آینده، صنایع تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز