خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

دانشگاه فرهنگیان کرمان راه اندازی شده است

در حال حاضر ۱۶ دبیرستان نمونه دولتی و ۱۹ دبستان شاهد در راستای توسعه مدارس خاص در استان با هدف ایجاد آرامش در فضای جامعه تاسیس شده است.

ایلنا - کرمان: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۶ دبیرستان نمونه دولتی و ۱۹ دبستان شاهد در راستای توسعه مدارس خاص در استان با هدف ایجاد آرامش در فضای جامعه تاسیس شده است.

به گزارش ایلنا ابراهیم شیخ بهایی درجمع خبرنگاران با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند در آذر ماه سال گذشته به تصویب رسید که پس از تصویب این سند آموزش و پرورش بایستی آن را اجرایی کند.

وی اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی جدید آغاز عملیات اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این سند به عنوان قانون اساسی و نقشه راه آموزش و پرورش است.

شیخ بهایی گفت: امسال نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ اجرا می‌شود که بر اساس آن پایه ششم ابتدایی دایر و کلاس اول راهنمایی حذف می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ دبیرستان نمونه دولتی و ۱۹ دبستان شاهد در راستای توسعه مدارس خاص در استان کرمان تاسیس شده که این مدارس با هدف ایجاد آرامش در فضای جامعه بوده است.

وی همچنین از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان خبرداد وگفت: این دانشگاه با هدف پذیرش نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از بین افراد بر‌تر راه اندازی شده است.

شیخ بهایی افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان متقاضی انتقال بودند که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها جابجا شده‌اند.

وی ادامه داد: جابه جایی تمام فرهنگیان فرزند شهید و جانباز ۵۰ درصد نیز انجام شده است.

شیخ بهایی گفت: هوشمندسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته و امسال تعدادی از کتابهای درسی همراه با لوح فشرده در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی از راه اندازی مجتمع‌های آموزش و پرورش روستایی و شهری در استان خبرداد و افزود: این مجتمع‌های آموزشی با هدف حرکت به سمت عدالت آموزش در سطوح مدیریت آموزش وپرورش ایجاد شده است.

شیخ بهایی ادامه داد: توسعه متوازن در رشته‌های تحصیلی دوره متوسطه یکی از سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش است که پوشش دوره متوسطه نظری را باید در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۵۰ درصد برسانیم.

وی گفت: راه اندازی مدارس تخصصی ورزشی یکی دیگر از طرح‌های تحول آموزش و پرورش طی سال جاری است.

شیخ بهایی اظهارداشت: بحث تالیف کتب جدید درسی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است بطوریکه سال گذشته کلیه کتابهای پایه اول ابتدایی تغییرکرد امسال نیزکتابهای پایه دوم ابتدایی تغییر کرده و کتابهای پایه ششم نیز تالیف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز