خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

امنیت بستر مهم توسعه است

استاندار کرمان در همایش امنیت پایدار و توسعه جنوب در کرمان شرکت کرد و امنیت را عاملی مهم و بستری برای توسعه جامعه دانست.

 کرمان - ایلنا: استاندار کرمان اظهار داشت: امنیت زمینه ساز مهم و اصلی توسعه است، و باید در هر منطقه‌ای امنیت حرف نخست را بزند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمان، اسماعیل نجار در همایش امنیت پایدار و توسعه جنوب در کرمان که با حضور اعضای شورای تامین، سران طوایف و عشایر در شهرستان رودبار برگزار شد، افزود: باید تدبیر و مدیریت شود تا همه این کار‌ها در سایه توحید و کلام خدا شکل گیرد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی استان برای تامین امنیت پایدار تلاش‌های زیادی را انجام داده است که تداوم این تلاش‌ها نیاز به همکاری مردم با نیروهای امنیتی است.

نجار، تصریح کرد: انتظار این است که سران طوایف و عشایر فرزندانشان را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و از آنها‌ در مسیر دین و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی گفت: امروز مسیر اصلی اسلام مسیر ولایت فقیه است.

استاندار کرمان افزود: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برگرفته از فقه اهل بیت (ع) است که رهبری نظام اسلامی نیز بر اساس و محور سیره و روش اهل بیت قرار دارد که چنین موردی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

استاندار کرمان با اشاره به خشکسالی‌های متوالی در استان ابراز کرد: وجود خشکسالی‌ها با اعمال ما انسان‌ها صورت می‌گیرد که باید خود را اصلاح کنیم.

نجار تصریح کرد: ستاد راهبردی و توسعه جنوب کرمان طبق نظر رئیس جمهوری متعلق به شهرستان‌های جنوبی است و اعتبار خوبی هم در این زمینه به این مناطق از طریق این ستاد توزیع شده به نحوی که تا کنون ۱۹۵ میلیارد تومان در قالب ۵۵۶ طرح عمرانی از فعالیت‌های این ستاد است.

استاندار کرمان با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی در جنوب کرمان اضافه کرد: ساخت ۴۵ هزار واحد مسکونی بخشی از فعالیت‌های دولت نهم و دهم در جنوب کرمان است که نقش موثری در اشتغال و توسعه منطقه داشته است.

وی ادامه داد: عشایر کم توقع‌ترین قشر جامعه هستند که با کار و تلاش در تولید نقش موثری را در توسعه و آبادنی کشور داشته و هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نرفته‌اند، این افراد در دوران دفاع مقدس و سایر صحنه‌ها حضوری پرشور داشته و دارند.

نجار بیان کرد: راه و روش شهدا برای جامعه افتخار است و آنها در دوران دفاع مقدس با حفظ آرمان‌های انقلاب و اسلام با عمل خود نشان دادند که می‌شود و می‌توانیم در راه دفاع از ارزشهای اسلامی تلاش کنیم.

رئیس شورای تامین استان عنوان کرد: زیبایی‌های زیادی در اسلام وجود دارد از جمله اخوت و برادری از جمله این زیبایی‌ها است. اگر اخوت و برادری وجود داشته باشد اختلاف‌ها کنار خواهد رفت.

وی ادامه داد: استکبار جهانی امروز از ایمان ملت ایران هراس دارد زیرا دین و اعتقاد ملت توانسته در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند.

نجار، ضمن محکوم کردن نمایش فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) افزود: توهین به پیامبر به خاطر گسترش اسلام در جهان و ترس دشمنان از اسلام حراسی است که به توهین به مقدسات روی آورده‌اند.

استاندار کرمان در پایان بیان کرد: بعد از ۶۰ سال اجلاس بین المللی غیر متعهد‌ها با بهترین شکل ممکن در ایران برگزار شد و این رویداد عزت جهانی ایران اسلامی را گسترش داد که همه این وقایع به خاطر پشتیبانی و ایمان ملت و حضورشان در صحنه‌ها به نحو مطلوب انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز