خبرگزاری کار ایران

قاسمی فر:

بانوان کرمانشاهی تنها از تاکسی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۱

گاهی شاهد حوادث مربوط به سوء استفاده خودرو شخصی مسافربرنما از جمله سرقت، اخاذی و تجاوز به عنف هستیم افراد به ویژه بانوان کرمانشاهی باید مراقب باشند و استفاده از تاکسی را در اولویت قرار دهند.

ایلنا ـ کرمانشاه: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه گفت:برای امنیت خاطر شهروندان جهت مسافرتهای درون شهری صرفا از تاكسیهای تحت پوشش سازمان تاكسیرانی كه مشخصه آنها از قبیل پلاك (ت) كد پشت شیشه عقب، شطرنجی روی كاپوت و بغل خودرو، نوار نارنجی بر روی كاپوت جلو وعقب و تابلو تاكسی است، استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رضا قاسمی فر در جمع خبرنگاران تاکید کرد: آنچه که می تواند بعنوان عاملی مؤثر با تأثیرگذاری منفی در روند ارائه خدمات حمل و نقل عمومی تلقی شود موضوع وجود و فعالیت خودروهای مسافربرشخصی غیرمجاز بوده که با عملکردی موازی با خدمات ناوگان تاکسیرانی اعم از گردشی، خطی، آژانس و... بدون پایبندی و التزام به قوانین و مقرراتی خاص نسبت به جابجایی مسافرین اقدام می کنند که این فعالیت مشکلات عدیده ای را برای مسافرین و در کل برای تمام شهروندان به وجود می آورد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: باتوجه به اینکه گاهی شاهد حوادث مربوط به سوء استفاده خودرو شخصی مسافربرنما از جمله سرقت، اخاذی و تجاوز به عنف هستیم افراد به ویژه بانوان باید مراقب باشند و استفاده از تاکسی را در اولویت قرار دهند.

قاسمی فر با اشاره به این که رانندگان تاکسی مراحل مختلفی را برای تعیین سلامت و صلاحیت می گذرانند و هم اکنون بیش از 9 هزار تاکسی در سطح شهر وجود دارد بیان کرد: رانندگان تاکسی که صلاحیت و سلامت اخلاقی روحی و روانی آنها از جانب مراجع ذیصلاح تائید شده است و همچنین خودروهای تاکسی نیز مشخص شده هستند و با نصب کدشناسایی و پلاك (ت) خودرو نیز به منظور کنترل هرچه بهتر آنها را از سایر مسافربرها متمایز ساختند که همشهریان عزیز می توانند این برچسب ها را که برروی شیشه عقب خودرو نصب شده، مشاهده نمایند در صورتی که خودروهای شخصی هیچ هویت و شناسنامه فعالیت ثبت شده ای ندارند.

وی در پایان گفت: آنچه که می تواند در ارتقای فرهنگ سازی استفاده از خودروهای مسافربرشخصی و روی آوردن شهروندان به خودروهای عمومی، مؤثر واقع شود، شناساندن خطرات و مشکلات استفاده از خودروهای مربوطه و مزایای بهره بردن از خدمات حمل و نقل عمومی ضمن اطلاع رسانی گسترده است که باید نهادهای مختلف در این امر مهم مشارکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز