خبرگزاری کار ایران

فرماندار اسلام آبادغرب در گفتگو با ایلنا:

حفظ بنای تاریخی روستای «پلنگرد» نیازمند همت مسئولین میراث فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۲

كاوش بنای تاریخی روستای پلنگرد بعد از 65 روز به پایان رسید و حفظ و نگهداری این بنای تاریخی با توجه به قرار گرفتن در مسیر استان ایلام به كرمانشاه،نیازمند همت مسئولین میراث فرهنگی استان است.

ایلنا ـ اسلام آبادغرب: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: كاوش بنای تاریخی روستای پلنگرد بعد از 65 روز به پایان رسید و حفظ و نگهداری این بنای تاریخی با توجه به قرار گرفتن در مسیر استان ایلام به كرمانشاه،نیازمند همت مسئولین میراث فرهنگی استان است.

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: مساحت این بنای مهم 288 متر مربع است كه كاوش آن با همت 10 نفر كاوشگر و 22 نفر كارگر طی مدت 65 روز با هزینه ای بالغ بر 340 میلیون ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: این اثر تاریخی آتشكده ای از دوره ساسانی است كه در آن 5 پایه آتشدان،سكوهای گچبری سفال نوشته هایی به خط پهلوی ساسانی وجود دارد.

فرماندار اسلام آبادغرب قدمت این اثر باستانی را 1600 سال عنوان کرد و گفت: در شهرستان اسلام آباد غرب آثار باستانی بسیار ارزشمندی وجود دارد كه احیای این آثار می تواند نقش بسیاری در جذب توریست و گردشگر به منطقه داشته باشد.

بابلی افزود: نگهداری این اثر تاریخی با توجه به هزینه ای كه برای كاوش آن انجام شده و همچنین قرار گرفتن این اثر تاریخی در محور استانهای ایلام و كرمانشاه نیازمند همكاری و همراهی مسئولین محترم میراث فرهنگی استان است.

فرماندار اسلام آبادغرب در پایان گفت: از دست اندرکاران و حافظان این اثر تاریخی و ماندگار بخاطر تلاش در حفط آن تقدیر و قدردانی را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز