خبرگزاری کار ایران

حیدری:

چهار هزار کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی در کرمانشاه معدوم شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از معدوم سازی بیش از 4000 کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی در کرمانشاه خبر داد.

کرمانشاه ـ ایلنا: دکتر علیرضا حیدری گفت: با توجه به اینکه مراکز بهداشتی و از جمله دامپزشکی همواره در جهت ارتقاء بهداشت عمومی در جامعه در حال تلاش هستند در ماه رمضان امسال نیز بستری فراهم گردید که این مهم به شکل ویژه ای پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: در مرداد ماه سالجاری در پی اجرا طرح ویژه کنترل و نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان تعداد 2256 بار از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی شهرستان بازدید بعمل آمد که در این راستا مقدار 4146 کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی که فاسد و غیرقابل مصرف بودند کشف و ضبط و معدوم گردید.

دکتر حیدری ادامه داد: همچنین در مدت ذکر شده تعداد 14 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند که پس ازدستور مقام قضایی و با همکاری نیروی نتظامی و اجراییات شهرداری تعداد 6 واحد از مراکز کشتار غیرمجاز پلمپ گردید.

وی به شهروندان توصیه کرد در زمان خرید گوشت، ضمن اینکه گوشت مصرفی خود را از مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه می کنند به برچست متصل به لاشه دام که برچسبی نواری است و در بالای ران و دست لاشه چسبانده می شود و حاوی اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضاء، نام کشتارگاه و نوع دام می باشد و همچنین مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه دقت داشته باشند.

دکتر حیدری در پایان با بیان اینکه شهروندان از خرید گوشت در معابر و مکان های غیرمجاز خودداری کنند، از آنان خواست در صورت مشاهده هر گونه کشتار غیرمجاز دام به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع یا با شمراه تلفن رایگان 1512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز