خبرگزاری کار ایران

مهندس کرانی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود

در پنجمین روز از هفته دولت پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود کلنگ زنی شد.

جوانرود ـ ایلنا: در پنجمین روز از هفته دولت با حضور مهندس واحدی معاون استاندار کرمانشاه،مهندس کرانی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه،فرماندار شهرستان جوانرود؛امام جمعه شهرجوانرود و دیگر مسوولین استان و شهرستان کلنگ آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرجوانرود به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آغاز این مراسم مهندس واحدی معاون استاندار کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: خدمت به مردم راه و روش شهدای دولت است و مسوولین هم بایستی خدمتگزار مردم باشند.

وی در ادامه اظهار داشت:مسولین ارشد استان وظیفه‌ای که بعهده دارند حمایت و پشتیبانی از طرحها و پروژه هایی است که در استان دنبال می شود و برای تامین اعتبار مورد نیاز اینگونه طرحها هم از محل اعتبارات استانی و ملی تلاش خواهند نمود.

سپس مهندس کرانی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شهر جوانرود با داشتن 45 هزار مشترک آب تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب می باشد و منابع تامین آب این شهر از طریق منابع زیر زمینی از قبیل چاه،چشمه و قنات است و دارای چندین باب مخزن ذخیره آب می باشد که علاوه بر تامین آب شرب شهری بیش از 20 روستا را خدمات رسانی می کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با توجه به اجرای شبکه های فاضلاب در این شهر و ساماندهی فاضلاب های جمع آوری شده به لحاظ مسایل بهداشتی و زیست محیطی ودفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین استفاده مجدد از پساب فاضلاب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی و فضای سبز،ایجادتاسیسات فاضلاب در این شهر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرارگرفت.

وی افزود: این طرح پس از انجام مطالعات فنی و زیست محیطی و همچنین تعیین منابع مالی و اعتباری برای عملیاتی نمودن آن از طریق مسوولین کشوری و استانی تلاش مضاعفی صورت گرفته است که نهایتا اجرای این طرح پس از مطالعات آن ازطریق مهندسین مشاور، به تصویب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه رسیده است که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن می باشیم.

مهندس کرانی افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود در زمینی به مساحت 4 هکتار از نوع لجن فعال به روش هوادهی ممتد و باظرفیت فاضلاب ورودی 12000 متر مکعب در شبانه روز جمعیتی معادل 80 هزار نفر را تحت پوشش قرارمی دهد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه یکی از طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه می باشد که از محل مصوبات سفر مبلغ 20 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که در مجموع برای احداث و بهره برداری آن بالغ بر 120 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مهندس رضا کرانی اظهارداشت در صورت تامین اعتبار و تخصیص بموقع در سال1393 تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرودبه بهره برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز