خبرگزاری کار ایران

اعلام نتایج مسابقه سراسری «وقف احسان ماندگار» در استان همدان

کد خبر : ۴۰۵۵۵

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان اعلام نتایج مسابقه سراسری «وقف احسان ماندگار» در استان همدان خبر داد.

ایلنا- همدان: حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه یکی از ابواب مهم فقه اسلامی، مقوله وقف است، اظهار داشت: از این رو لازم است در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و بهره‌مندی حداکثری جامعه از پیامدهای نیکوی آن، برنامه‌های ویژه و متنوعی با موضوع این سنت حسنه برای آشنایی کافی قاطبه مردم با احکام و قوانین وقف برگزار شود.

به گفته وی، سازمان اوقاف و امورخیریه با درک اهمیت و ضرورت چنین امری اقدام به برگزاری «مسابقه سراسری کتابخوانی» در این حوزه کرده است تا با ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه مخاطب و عموم مردم در راستای آشنایی هرچه بیشتر آنان با فرهنگ وقف و احکام آن گام بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، نهادینه کردن سنت حسنه وقف در بین اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و آشناسازی عموم مردم با سنت حسنه وقف با رویکرد وقف‌های نوین را ازجمله اهداف برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی «وقف احسان ماندگار» بیان کرد.

وی افزود: آشنایی جامعه به ویژه اصحاب وقف با احکام مربوط به آن و نشان دادن ثمرات و برکات عینی وقف از دیگر اهداف این مسابقه کتابخوانی است.

صالحی تصریح کرد: کتاب احسان ماندگار در تیراژ 15 هزار جلد و در قطع پالتویی با موضوعاتی چون مفهوم، انواع و ارکان وقف، اهمیت و جایگاه وقف، وقف در قرآن و روایات، آثار و برکات وقف، وقف و نیازهای روز جامعه و منتخب استفتائات رهبری در باب وقف چاپ و تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: شیوه برگزاری مسابقه به صورت سئوالات چهار گزینه‌ای ‌است که فرم پاسخنامه در صفحه پایانی کتاب درج شده ‌است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال پاسخنامه این مسابقه تا سی‌ام آذرماه امسال بود، از اعلام نتایج برگزیدگان این مسابقه خبر داد.

صالحی جوایز ویژه این مسابقه را 14 کمک هزینه حج عمره، 72 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 110 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، 110 قلم گویای هوشمند قرآنی و جوایز ارزشمند دیگر عنوان کرد.

به گفته وی، نفر اول این مسابقه حسن زادبوم (سفر به مکه)، نفر دوم فرهنگ حیدری (سفر به کربلا)، نفر سوم و چهارم به ترتیب زهرا احمدوند و الهه حاجیلویی (سفر به مشهد) را هدیه گرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه نفرات برگزیده پنجم تا هفتم این مسابقه برنده جایزه قلم گویای قرآنی شده‌اند، گفت: این افراد به ترتیب مهدی قرالو، صدیقه فریدونی و حمید نوری هستند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه برندگان این مسابقه در استان همدان 24 نفر هستند، افزود: نفرات هشتم تا بیست‌ وچهارم نیز هدایای فرهنگی دریافت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز