خبرگزاری کار ایران

سرهنگ ویسی در گفتگو با ایلنا خبر داد؛

برخورد جدی پلیس با نقص چراغ خودروها در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۳۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمانشاه از برخورد جدی پلیس با نقص چراغ خودروها خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمانشاه از اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات نقص فنی سیستم روشنایی خودروها و موتورسیکلت ها خبر داد و گفت: نقص فنی موثر یا نقص در سیستم روشنایی در شب 500 هزار ریال و نداشتن یا نقص چراغ های جلو، عقب، ترمز یا راهنمای وسیله نقلیه یا تغییر رنگ چراغ ها علاوه بر این که 300 هزار ریال جریمه دارد، رانندگان این خودروها نیز برای اصلاح چراغ های خود به تعمیرگاه اعزام می شوند.

سرهنگ اکبر ویسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه با استقرار در میادین و معابر اصلی نسبت به برخورد با خودروهای دارای نقص فنی سیستم هی روشنایی، اقدام می کنند.

وی با اشاره به این که یکی از عوامل تصادف رانندگی در کرمانشاه، نقص فنی در سیستم روشنایی خودروهاست، افزود: متاسفانه برخی رانندگان به روش های مختلف، رنگ یا نوع چراغ خودروی خود را دست کاری می کنند در حالی که براساس قانون، هر گونه تغییر رنگ در چراغ های جلو، عقب، دنده عقب و راهنمای خودروها ممنوع است.

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمانشاه با اشاره به این که با تاریک شدن هوا رانندگان ملزم هستند نسبت به روشن کردن چراغ های خودروی خود اقدام کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی رانندگان چراغ های خودرو را در ساعات شب روشن نمی کنند و تصور می کنند روشن نکردن چراغ، مهارت رانندگی آنها را نشان می دهد.

وی ادامه داد: برخی رانندگان نسبت به نصب چراغ های زنون روی خودروهای خود اقدام می کنند که این امر به دلیل استاندارد نبودن این چراغ ها، موجب بروز مشکلات جدی از جمله کور کردن چند ثانیه ای رانندگان جلویی می شود.

از سوی دیگر برخی رانندگان نیز در معابر کرمانشاه نسبت به روشن کردن نورافکن های عقب خود اقدام می کنند که این امر موجب بروز مشکلات جدی برای رانندگان پشت سر می شود.

سرهنگ ویسی با تاکید براین که استفاده از چراغ های زنون ممنوع است، گفت: براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، با این گونه خودروها برخورد خواهد شد و اجرای این طرح به طور جدی ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز