خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه:

رعایت انضباط رانندگی بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۹۵

اصلاح رفتار ترافیکی و رعایت انضباط رانندگی بر تمام شئونات زندگی مردم تأثیر مثبت خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: امروزه رانندگی بخشی از زندگی اجتماعی شده است و همانگونه که هر اجتماعی نیاز به نظم و انضباط دارد تا بتواند سرپا بماند در فرهنگ و رفتار رانندگی نیز نبود انضباط و بی‌توجهی به نظم و حق و حقوق دیگران به غیر از هرج و مرج حاصلی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، افشین لرزنگنه تاکید کرد: در حوزه صنعت نیز باید خودروهایی متناسب با وضعیت معابر و جاده‌های شهری و برون شهری تولید شود. همچنین در حوزه راهداری نیز باید جاده‌ها استاندارد شوند و در کنار همه اینها پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با آموزش قوانین و مقررات و جریمه و مجازات، رانندگان را به حفظ و رعایت نظم و حقوق دیگران در رانندگی هدایت کند. در چنین شرایطی مطمئن باشید وقتی انضباط در رانندگی نهادینه و اجرا شود در سایر سطوح و رفتارهای اجتماعی نیز تأثیر آن را خواهیم دید.

وی گفت: به نظر می‌رسد منضبط نبودن رانندگی در کشور ریشه در نارسایی‌های آموزشی، کارآمد نبودن برخی قوانین و مقررات و از همه مهمتر قانون‌گریزی رانندگان دارد. بنابراین می‌توان با ارتقای سطح فرهنگ رانندگی، آموزش رانندگان و بهبود صنعت تولید خودرو و راهسازی زمینه‌های رانندگی صحیح و ایجاد نظم در رفتار ترافیکی را فراهم کرد.

به گفته وی اصلاح رفتار ترافیکی مردم در واقع ایجاد احساس مسئولیت در جامعه خواهد بود و با بهبود رفتار ترافیکی و مشارکت مردمی، به‌راحتی می‌توان آثار مثبت آن را بر کاهش سایر جرایم، صرفه‌جویی در وقت و زمان و مسائل اقتصادی و حتی نوع رفتار مردم مشاهده کرد.

وی تأکید کرد: اگر این دغدغه مهم نهادینه شود در واقع به حقوق شهروندی احترام گذاشته و شاهد رعایت حقوق مردم خواهیم بود و می‌بینیم که نگرانی و دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه رعایت انضباط در فرهنگ ترافیکی کاملاً بجا بوده و این تأکید مقام معظم رهبری وظیفه و احساس مسئولیت سازمان‌های مربوطه را چند برابر کرده است تا با تمام توان در برقراری نظم و انضباط و فرهنگ ترافیک بکوشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: از ﭘﻲآﻣﺪﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﭘﺎیﺑﻨﺪی ﺑﻪ اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲ در ﺟﺎﻣﻌﻪ، اﻳﺠﺎد ﻳﻚ ﻓﻀﺎی ﺳﺎﻟﻢ و اﻣﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ در آن راﻧﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ اﺣﺴﺎس اﻣﻨﻴﺖ و ﺑﻪ دور ﺣﻮادث ﻧﺎﮔﻮار راﻧﻨﺪﮔﻲ ﻛﻨﻨﺪ.

وی اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲ را ﭘﺎﻳﺒﻨﺪی ﺑﻪ رﻓﺘﺎرﻫﺎ و ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎی ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻗﻮاﻧﻴﻦ راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و راﻧﻨﺪﮔﻲ دانست و افزود: اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲﻛﻪ ﻧﺎﻇﺮ آن ﭘﻠﻴﺲ راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و راﻧﻨﺪﮔﻲ اﺳﺖ، ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ در ﺑﺮوز ﺗﺼﺎدﻓﺎت ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی ﻛﻨﺪ ﻳﺎ ﺣﺪاﻗﻞ از ﻣﻘﺪار آﻣﺎر ﺗﺼﺎدﻓﺎت در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻜﺎﻫﺪ.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﻣﻴﺰان ﭘﺎﻳﺒﻨﺪی ﺷﻬﺮوﻧﺪان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻗﻮاﻧﻴﻦ راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و راﻧﻨﺪﮔﻲ ﮔﻔﺘﻪﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﺑﺮای ﺑﻘﺎ و ﺣﻔﻆ اﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات ﭘﺎﻳﺒﻨﺪ ﺑﺎﺷﺪ.

لرزنگنه یادآور شد: ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻋﺪمﭘﺎﻳﺒﻨﺪی ﺑﻪ ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﻪوﻳﮋه ﻓﻘﺪان اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲ آن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﻛﻪ ﻣﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﺎﻫﺪ اﻓﺰاﻳﺶ آﻣﺎر ﺗﺼﺎدﻓﺎت و ﻛﺸﺘﻪﻫﺎ و ﺗﻠﻒﺷﺪن ﻣﻨﺎﺑﻊ ﭘﺮﻣﺎﻳﻪ اﻧﺴﺎﻧﻲ و ﻋﺪم اﺣﺴﺎس اﻣﻨﻴﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺑﻮد.

وی تصریح کرد: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺟﺎﻣﻌﻪای ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪﺑﺮای ﻫﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪﻳﻚ ﭘﻠﻴﺲ ﻧﺎﻇﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺑﻠﻜﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪای ﻣﻮﻓﻖ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻬﺮوﻧﺪان و ﻛﻨﺶﮔﺮان اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ آن در ﭘﺎﻳﺒﻨﺪی ﺑﻪ ﺣﻘﻮق و ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺧﻮد اﻧﻀﺒﺎﻃﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ رﺳﻴﺪه ﺑﺎﺷﻨﺪ و در اﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ، ﺟﺎﻣﻌﻪ در ﺣﻮزه ﺗﺮاﻓﻴﻚ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪای از اﻧﻀﺒﺎط ﺗﺮاﻓﻴﻜﻲ ﻣﻲرﺳﺪﻛﻪ ﻧﻴﺎزی ﺑﻪ ﺣﻀﻮر و ﻧﻈﺎرت ﭘﻠﻴﺲ در آن ﻧﻴﺴﺖ.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز