خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری مسابقات "ربات مسیریاب" در کرمانشاه

asdasd

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از برگزاری مسابقات "ربات مسیریاب" در کرمانشاه خبر داد.

کرمانشاه ـ ایلنا: مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات ربات مسیریاب با حضور 93 نفر از کودکان و نوجوانان برگزیده دوره‌های آموزشی طرح ملی مهندسان فردا در قالب 31 تیم در محل مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرشید امیری با تاکید بر اهمیت علم رباتیک، گفت: خوشبختانه این دوره آموزشی مورد استقبال خوب کودکان و نوجوانان کرمانشاهی به‌ویژه پسران واقع شده است.

وی شناسایی و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های دانش آموزان در زمینه‌های علمی و مهارتی را در توسعه هر چه بیشتر صنعت کشور امری بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مسئله محور و مسابقاتی از این دست می‌تواند در شکوفایی استعدادها و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی در مسیر پیشرفت روز افزون میهن اسلامیمان در عرصه‌های صنعتی اثربخش باشد.

امیری اظهار کرد: فراگیران در این دوره آموزشی با 2 بخش مکانیک و الکترونیک آشنا شدند و اینکه یک ربات چگونه می‌تواند ببیند و مسیر را تشخیص دهد را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سرفصل‌هایی نظیر آموزش سنسورها، روش‌های مختلف پردازش داده‌ها، آشنایی با منطق مدارها، شناسایی و تنظیم ورودی‌ها و خروجی‌ها و برقراری ارتباط بین آنها، چگونگی برآورده کردن خواسته‌های ربات، آشنایی با انواع موتورها و گیربکس‌ها، انواع شاسی و بدنه، یادگیری محاسبات موتورها و کنترل سیستم‌ها را آموزش دیدند.

وی افزود: پیدا کردن و طی مسیر به‌طور صحیح در کوتاه‌ترین زمان و رسیدن به خط پایان از شاخص‌های پیروزی در این مسابقات است.

امیری اعلام کرد: همچنین مسابقات ربات‌های جنگجو طرح ملی مهندسان فردا با رویکرد آموزش‌های مسئله محور با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی اداره‌کل آموزش استان کرمانشاه برگزار شد و در این مسابقات 162 نفر از فراگیران آموزش‌های طرح ملی مهندسان فردا در قالب 54 تیم، ساخته‌های ذهن و دست خود را به رقابت گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز