خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری روانسر:

9000 اصله نهال در هفته درختکاری در روانسر کاشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۵

در هفته منابع طبیعی، بیش از 9000 اصله نهال در شهرستان روانسر توزیع و كاشته می شود.

معاون فرماندار روانسر در جلسه برنامه ریزی هفته منابع طبیعی شهرستان روانسر گفت: این تعداد اصله نهال از گونه های مختلف سوزنی برگ و پهن برگ است كه در سطح روستاها و ضلع غربی سراب روانسر غرس می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از روانسر، مراد باباخانی با اشاره به وضعیت باغداری این شهرستان افزود: شهرستان روانسر از دیرباز به عنوان منطقه ای زراعی مورد توجه بوده و طی دو سال گذشته با حمایت همه جانبه دولت بیش از هزار هكتار باغ بادام دیم در این شهرستان احداث شده است.

وی تصریح كرد: در حال حاضر در این شهرستان بیش از یك هزار و 250 هكتار باغ بارور و نهال كشت شده وجود دارد كه سالانه تولیدی معادل سه هزار و 884 تن دارد و عمده ترین آنها گردو، انگور و توت است.

باباخانی اظهار داشت: برای اجرای طرح های حوزه منابع طبیعی این شهرستان در سالجاری یك میلیارد و 830 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته كه این میزان اعتبار برای اجرای پنج طرح شامل طرحهای جنگل كاری و توسعه درختكاری، پیشگیری و مهار سیل، حفاظت و حمایت از جنگلها و مراتع، مراقبت و نگهداری جنگل كاری سنواتی و بهبود و اصلاح مراتع شهرستان هزینه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز