خبرگزاری کار ایران

براندیشه:

50 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی کرمانشاه توافقی حل و فصل شده است

asdasd

بیش از 50 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی استان کرمانشاه در شوراهای سازش بصورت توافقی حل و فصل شده است.

کرمانشاه ـ ایلنا: سهراب براندیشه با اشاره به نقش و اهمیت شوراهای سازش در حل و فصل منازعات کارگری، گفت: بیش از 50 درصد شکایات کارگری و کارفرمایی در شوراهای سازش بصورت توافقی حل و فصل می گردد که این امر باعث افزایش تعامل کارگران و کارفرمایان و کاهش شکایات مطروحه در مراجع حل اختلاف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: 439 شورای سازش در سطح ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت ها و کارخانجات و موسسات تولیدی و اصناف وجود دارد که کار رسیدگی به اختلافات فی ما بین کارگران و کارفرمایان را بررسی می کنند.

براندیشه، همچنین از فعالیت 21 هیات تشخیص و حل اختلاف در استان خبر داد و گفت: در اکثر شهرستانها هیات تشخیص با ترکیب نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما وجود دارد که کار رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان را برعهده دارند.

وی افزود: آراء و تصمیمات هیات سازش تا 15 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض بوده که در صورت اعتراض از ناحیه کارگر و کارفرما پرونده به هیات های حل اختلاف ارجاع داده می شود.

وی ادامه داد: شش هیات حل اختلاف در سطح استان وجود دارد که اعتراضات کارگران و کارفرمایان را رسیدگی نموده و تصمیمات آنان قطعی و لازم الاجراست.

براندیشه در خصوص ترکیب اعضای هیات حل اختلاف نیز یادآور شد: این هیات ها با سه نماینده دولت اعم از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رییس، رییس کل دادگستری و نماینده فرماندار یا نمایندگان ایشان و سه نماینده کارگران و سه نماینده کارفرمایان تشکیل می گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز