خبرگزاری کار ایران

سرهنگ کوثری فر:

امنیت پایدار تنها در سایه حمایت و پشتیبانی مردم میسر است

asdasd

امنیت پایدار تنها در سایه حمایت و هدایت و پشتیبانی مردم میسر است و به حمدالله این امنیت پایدار كه امروز علی رغم تمام دشمنی های استكبار جهانی بر جامعه ما حاكم است ناشی از همین دیدگاه است.

کرمانشاه ـ ایلنا: فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سال گذشته قانون جدید راهنمایی و رانندگی در سطح كشور اجرا شد كه بسیار تاثیرگذار بود اما تلاشهایی كه در سالهای اخیر در بخش فرهنگی صورت گرفته است عامل عمده كاهش تصادفات به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سرهنگ خسرو كوثری فر در همایش راهوران محله كه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سرسرای مدیریت آموزش و پژوهش استانداری كرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ در حل معضلات ترافیكی تصریح كرد: در چند سال گذشته پلیس با ابتكاری كه به خرج داد طرح راهوران محله، پلیس یاران جوان، فرهنگیاران پلیس و... را به اجرا گذاشت كه اثرگذاری آن بیش از اجرای قاطع قانون بود و از عوامل كاهش تصادفات در سالهای اخیر بوده است.

وی با اشاره به كاهش چشمگیر كشته شدگان در تصادفات در پنج سال اخیر گفت: از سال 85 تاكنون حوادث جاده ای تا حد زیادی در كشور مهار شده است به طوریكه علی رغم دو برابر شدن تعداد وسائل نقلیه، آمار كشته شدگان در تصادفات جاده ای از بیش از 25 هزار نفر در سال 85 به 20 هزار در سال 91 رسیده است كه این نشان از تلاش و كوشش نیروی انتظامی و سایر دستگاههای ذی ربط دارد.

سرهنگ كوثری تصریح كرد: در سطح جهانی اكنون جمهوری اسلامی ایران در رتبه دهم جهان از حیث مهار تصادفات جاده ای قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما» آغاز شد، گفت: در این جمله كوتاه راز بسیار ارزشمندی نهفته است كه بیانگر ارتباط مستقیم پلیس با مردم است.

وی تصریح كرد: بدیهی است امنیت پایدار تنها در سایه حمایت و هدایت و پشتیبانی مردم میسر است و به حمدالله این امنیت پایدار كه امروز علی رغم تمام دشمنی های استكبار جهانی بر جامعه ما حاكم است ناشی از همین دیدگاه است.

وی گفت: بخشی از امنیت پایدار اجتماعی، امنیت ترافیكی و انتظام بخشی به امور ترافیكی است كه در همه جوامع امروزی مشكلاتی از قبیل حوادث جاده ای و تراكم های ترافیكی وقت گیر در شهرها را به دنبال داشته است.

وی سیل فزونی وسایل نقلیه، عدم تطابق با زیرساختها، افزوده شدن جوانان به جرگه رانندگان را از عوامل حادثه آفرین ترافیكی عنوان و تصریح كرد: فاكتورهای مهمی كه در حل معضل ترافیكی دخیلند شامل آموزش فرهنگ ترافیكی، اجرای مقررات، مهندسی ترافیك و شرایط اقلیمی است كه در راس همه این موارد آموزش فرهنگ ترافیكی قرار دارد.

وی افزود: هشت هزار و 11 كیلومتر راه در استان در حوزه استحفاظی پلیس راه قرار دارد كه 90 درصد آن مربوط به راههای فرعی و روستایی است و بنابراین باید در بخش فرهنگی توجه ویژه ای به فرهنگ ترافیكی در روستاها صورت گیرد.

وی با اشاره به غنای فرهنگی غرب كشور گفت: متاسفانه این غنای فرهنگی به بخش ترافیكی آنچنان كه باید تسری پیدا نكرده است و اینجاست كه دهیاران و همكاران ما در روستاها رسالت عظیمی در رابطه با فرهنگ سازی و آموزش دارند.

وی گفت: درسالهای اخیر تلاشهای عمده ای در راستای قانون روز صورت گرفته و اصلاح زیرساختها نیز در حال انجام است و پلیس روستایی نیز در راهنمایی و رانندگی در حال شكل گیری است و بزودی در محورهای فرعی و روستایی استان مستقر خواهد شد اما باز هم كافی نیست و كارهای فرهنگی در اولویت قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز