خبرگزاری کار ایران

افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۱۷

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در شهر کرمانشاه به‌ مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

ایلنا: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۹ مرکز سرپایی درمان اعتیاد زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند که هفت مرکز آن در شهر کرمانشاه و دو مرکز آن در شهرستان‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان با بیان اینکه در زمینه درمان اعتیاد، یک مرکز بستری و یک مرکز اجتماع درمان‌مدار زیر نظر بهزیستی وجود دارد، ادامه داد: ۱۸ کمپ فعال هم در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: دو مرکز سرپناه شبانه مردانه و یک مرکز سرپناه شبانه زنانه زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چهار مرکز گذری کاهش آسیب مشغول فعالیت هستند و اقداماتی از قبیل توزیع بسته‌های بهداشتی، شناسایی معتادان و ترغیب به درمان و پیگیری را انجام می‌دهند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، یک مرکز برای ارائه آموزش و مشاوره به معتادان دارای HIV مثبت وجود دارد و هزینه‌های کمک تحصیلی و درمانی و خدمات آموزشی به خانواده‌های این افراد را انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه به معتادان در حال درمان زیر نظر بهزیستی یارانه داده می‌شود، افزود: برنامه‌های پیشگیری اجتماع محور در محلات مختلف و محیط‌های آموزشی و کاری توسط بهزیستی ارائه می‌شود.

میرزائیان برگزاری نمایشگاه‌های عکس، همایش پیاده‌روی، ارائه خدمات درمانی به معتادان، توزیع بسته‌های فرهنگی و افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در فرهنگ‌سرای جوان واقع در میدان فردوسی شهر کرمانشاه را از جمله برنامه‌های اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در طول هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز