خبرگزاری کار ایران

قاسمی خبر داد:

سمپاشی 164 هکتار از مزارع کرمانشاه علیه آفت سن برگشتی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۱

در اواسط خردادماه سال جاری در سطح 164 هکتار از مزارع گندم و جو که در مسیر بازگشت نسل جدید آفت سن مادر به اماکن تابستان گذرانی قرارداشت و این آفت با جمعیت بسیار زیاد تجمع پیدا کرده بود سمپاشی شده است.

ایلنا: سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: سمپاشی انجام شده با هدف کاهش جمعیت سن بازگشتی به اماکن بوده و در روستاهای کهرار موقوفه، گاوشان، هفت چشمه، دوکانه و سانبل درود فرامان؛ با بکارگیری ۵ دستگاه سمپاش و مصرف ۸۲ لیتر حشره کش دلتام‌ترین مبارزه صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، شهریار قاسمی در ادامه افزود: سن غلات یکی از آفات مهم گندم و جو در سطح شهرستان کرمانشاه می‌باشد و در صورتیکه کنترل مناسبی روی این آفت اعمال نگردد می‌تواند خسارت کمی و کیفی زیادی به محصولات تولیدی وارد نماید.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه در خصوص آفت سن گندم (Eurygaster integriceps) گفت: این گونه مهم‌ترین آفت مزارع گندم و جو استان و شهرستان کرمانشاه به شمار می‌آیدکه سطح مبارزة شیمیایی با سن گندم در ۲۵ سال اخیرروند فزاینده‌ای داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: تخریب مراتع و توسعة دیم زار‌ها خصوصآ در غرب کشور از مهم‌ترین دلایل گسترش مناطق انتشار و طغیان سن گندم در سال‌های اخیر بوده است و مهم‌ترین عامل افزایش جمعیت و طغیان سن گندم در ۲۵ سال اخیر، تخریب مراتع (خصوصاً در دیم زارهای کشور) و کشت گندم و جو در مراتع تخریب شده بوده است و این کار در افزایش وزن، افزایش میزان تخم ریزی و تبدیل سن‌های ساکن مراتع به سن‌های مهاجر، موثر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز