خبرگزاری کار ایران

دکتر نیکبخت:

بیماری قلبی عامل مرگ 21 درصد مردم کرمانشاه است

asdasd

بیماری قلبی عامل مرگ 21 درصد مردم استان کرمانشاه است و نخستین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده است.

کرمانشاه ـ ایلنا: محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رسالت دانشگاه علوم پزشکی ارتقا سلامت از طریق تغییر الگوی زندگی شهروندان است و آینده و سلامت افراد جامعه در گرو تدابیری است که ما به‌عنوان مسئولان می‌اندیشیم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، دکتر محمدرضا نیکبخت تصریح کرد: در یک بررسی سلامت، 3 علت مرگ در کشور ایران، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و سوانح و حوداث شناخته شده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز بیماری‌های قلبی عروقی با 21 درصد، سرطان‌ها 3.6 درصد و سوانح و حوادث 6.4 درصد به‌عنوان 3 علت از عوامل مرگ و میر از سال 86 تا سال 89 در استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، علت قلبی عروقی را عمده‌ترین عامل مرگ میر در استان دانست و گفت: نسبت فراونی مرگ و میر، 39 درصد سکته قلبی، 20 درصد سکته مغزی، 23 درصد فشار خون، 7 درصد نارسایی قلبی است.

وی عمده عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را مصرف توتون و تنباکو، فشار خون بالا، تغذیه نامناسب، چاقی و کم تحرکی، قند خون و افزایش چربی خون برشمرد.

نیکبخت با بیان اینکه بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها 50 درصد عامل مرگ و میر در استان و کشور است، خاطرنشان کرد: این بیماری‌ها هزینه‌های گزافی برای درمان، بازتوانی و... نیاز دارند و اثرات و پیامدهای منفی بر توسعه و اقتصاد کشور دارد، لذا توجه ویژه به سلامت کارکنان و کارمندان به‌عنوان بخش قابل توجهی از افراد و نیروهای مولد جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی هدف از اجرای این طرح را استراتژی در راستای ارتقا سلامت اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: شناسایی بیماری و کاهش آن از اهداف این طرح است که با طی این مسیر، الگوی تغذیه، فشار خون، وضعیت چربی‌ها، قند خون و... فرد تعیین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح در بین 1200 نفر از کارکنان چند اداره در استان انجام پذیرفت، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه از 172 نفر که آزمایش فشار خون دادند، 70 درصد از این بیماران از فشار خون خود اطلاع نداشتند.

وی مهم‌ترین مشکلات کارکنان را در این دستگاه‌ها، مصرف سیگار، فشار خون بالا، کم تحرکی و مشکلات تغذیه‌ای که به‌واسطه کم خوردن میوه و سبزیجات ایجاد شده بود، اعلام کرد.

نیکبخت در پایان از دستگاه‌هایی که همکاری لازم را در راستای توجه به سلامت کارکنان با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این روند در بین دیگر دستگاه‌های استان ادامه پیدا کند تا گامی برای داشتن جامعه و خانواده‌ای سالم برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز