خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه:

با اعتیاد به مواد مخدر باید به شکلی منسجم مبارزه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۴۷

اعتیاد بلایی خانمان سوز است که کیان خانواده و سلامت جامعه بشری را تهدید می‌کند و باید به شکلی منسجم و آگاهانه با آن به مبارزه برخواست.

ایلنا: مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، به این مناسبت با چند اداره دیگر جهت برگزاری همایش همکاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، اسماعیل احمدی در ادامه صحبت‌های خود بخشی از روش جلوگیری از این آسیب اجتماعی را آگاهی بخشی به جامعه خواند و ادامه داد: بنا بر وظیفه و حیطه کاری ما که حوزه کتاب و کتابخوانی است سعی کردیم در این همایش در بخش آگاهی دهی به مردم و شهروندان گامی هر چند کوچک برداریم و در حد توان با برگزار کنندگان همکاری کنیم.

احمدی بخشی از آگاهی جامعه را قابل ابتیاع توسط مطالعه خواند و ادامه داد: نقطه مثبت این همایش حالت کلاس گونه و همچنین جو صمیمی آن بود که موجب رغبت علاقمندان و شرکت کنندگان در آن می‌شد.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی با مثبت ارزیابی کردن چنین فعالیت‌هایی، گفت: چنین فعالیت‌هایی هم موجب آموزش عملی مردم برای مبارزه با این آسیب و آسیب‌های مشابه و آموزش مهارت‌های زندگی است و هم محیطی فراهم می‌کند تا مردم را بیشتر به مطالعه و کتاب نزدیک کنیم.

احمدی آگاهی، دانش، معرفت و علم را راهی خوب برای جلوگیری از انحراف و آسیب در انسان دانست و افزود: ما سعی می‌کنیم ابتدا در مردم سوال را ایجاد کنیم و سپس برای دریافت پاسخ به آن‌ها کتاب بدهیم؛ به این شکل می‌توانیم برای درمان دردهای معنوی و مادی مردم راهی پاک، کم هزینه و در عین حال موثر ارائه دهیم.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را تربیت و هدایت نوجوانان و جوانان دانست و گفت: ما علاوه بر خدمات به عموم اقضار مردم نگاه ویژه‌ای به این دو قشر آینده ساز کشور داریم و برای مثال می‌توانم اشاره کنم که یکی از عناوین کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه سراسر کشور ما کتاب نوجوان و جامعه است که به این موضع پرداخته است.

احمدی در انتهای صحبت‌های خود با اشاره به تعامل خوب با اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ما تعاملی دوجانبه و بسیار خوب داریم به شکلی که چندماه پیش تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلفی همچون اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات با هم به امضاء رسانده‌ایم، و یکی از ثمرات این تعامل و تفاهم اجرای چنین برنامه‌هایی است.

گفتنی است اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری کرمانشاه، ستاد مبارزه با مواد مخدر و پایگاه‌های اجتماعی ماهان و پژواک اندیشه رشد، با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، روز شنبه ۸ تیرماه ۹۲، در محل سالن همایش غدیر کرمانشاه، به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اقدام به برگزاری همایش و نمایشگاه جنبی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز