خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

فعالان تولید چرخ صنعت کشور را سرپا نگاه داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۵

فعالان عرصه تولید و تجارت پایه‌های تحقق حماسه اقتصادی هستند و این افراد همه فشار‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و با مقاومت خود، چرخ صنعت کشور را سرپا نگاه داشته‌اند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در مراسم روز صنعت و معدن که عصر سه شنبه 11 تیرماه در تالار اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: تاکنون ۸۷۹ پراوه بهره برداری واحدهای صنعتی در استان کرمانشاه صادر شده است که این ظرفیت اسمی این واحد‌ها ۲۶ هزار اشغال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی با اشاره به اینکه ۹۹۸ جواز تاسیس معتبر نیز در استان کرمانشاه صادر شده است، تاکید کرد: اگر همه این جوازهای تاسیس عملیاتی شوند توانسته‌ایم زمینه اشتغال ۳۴ هزار و ۸۳۰ نفر را در استان کرمانشاه مهیا کرده باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: تاکنون ۲۳۳ پروانه بهره برداری معدنی، ۴۳ گواهی کشف معدن، ۶۹ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۱ مجوز برداشت از معادن در استان کرمانشاه صادر شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن فشار مضاعفی به بخش تولید کشور وارد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: تلاش ما این بوده است که با پایش مستمر واحدهای صنعتی و معدنی، تامین مواد اولیه و سوخت مورد نیاز آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، برگزاری جلسات ستاد تسهیل با حضور دستگاه‌های اجرایی و... تا حدودی این واحد‌ها را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۳ طرح برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند، گفت: اعتبار کلی این طرح‌ها ۸۶۸ میلیارد تومان است که ۲۸۲ میلیون یورو آن را از صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات درخواست کردیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: این طرح‌ها می‌توانند زمینه اشتعال ۲۹۵۴ نفر در استان کرمانشاه را ایجاد کنند.

شاهمرادی تاکید کرد: فعالان عرصه تولید و تجارت پایه‌های تحقق حماسه اقتصادی هستند و این افراد همه فشار‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و با مقاومت خود، چرخ صنعت کشور را سرپا نگاه داشته‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: نمی‌توانیم بگوییم که تحریم‌ها نقش و تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته‌اند، ولی هدف ما یک هدف معنوی و والاست و باید برای رسیدن به هدف‌هایمان برخی هزینه‌ها را هم متحمل شویم.

وی گفت: بیشترین فشار‌ها بر دوش بخش خصوصی است، پس دولت باید بخشی از این هزینه‌ها را در سیاست‌های کلان خود جبران کند.

شاهمرادی بیان داشت: تولید موتور محرکه اقتصاد، زمینه ساز اشتغال پایدار و زمینه ساز افزایش درآمد ناخالص ملی است و کشور ما در تولید حرف فراوانی برای گفتن دارد، اما باید با نگاه خردمندانه‌تر به تولید این بخش را شکوفا کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز وضعیت تولیدات صنعتی در کشور خوب است، گفت: در حال حاضر تولیدات صنعتی نیازهای داخلی کشور را تامین می‌کنند و از سویی دیگر می‌توانند زیرساختهای صادرات کالاهای غیرنفتی را هم مهیا کنند.

وی این رویکرد را حاصل تلاش صنعتگران و متخصصان بعد از پیروزی انقلاب دانشت و افزود: این تلاش‌ها باعث شده امروز تراز تجاری ما بدون در نظر گرفتن صادرات نفتی متعادل باشد و می‌توان خوشبین بود در آینده این تراز تجاری مثبت شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی بسیاری برای توسعه تولید و صادرات کشور در نظر گرفته است.

شاهمرادی تکمیل و توسعه صنایع پایدار با نگاه صادرات محور، افزایش توان رقابتی کالاهای صادراتی، افزاش بهره وری بخش تولید با اصلاح ساختار‌ها و نیرو انسانی، کاهش قیمت تمام شده محصولات و... از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه به برخی از اهداف سال ۹۲ اشاره داشت و گفت: استقلال ارزی، ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری کالا‌ها، هدف گذاری برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، بهبود محیط کسب و کار، صادرات محور بودن تولیدات و... از اهداف سال ۹۲ وزارت صنایع، معادن و تجارت است.

وی با اشاره به اینکه شرایط هر لحظه در حال تغییر است، بیان داشت: هر لحظه ممکن است تحریم‌هایی جدیدی اعمال شود پس نیازمند برنامه ریزی دقیقتری همانند جلوگیری از خام فروشی هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: کرمانشاه مرکزیت غرب کشور را در اختیار دارد و دیگر نباید گفت که کرمانشاه تنها یک استان ۲ میلیون نفری است، پس می‌تواند با استفاده از این پتانسیل زمینه‌های توسعه منطقه را مهیا کنیم.

شاهمرادی در ادامه به برخی از قابلیتهای استان اشاره کرد و افزود: سیمان، صنایع پتروشیمی، روغن خوراکی، سنگ‌های تزئینی و معادن قیرطبیعی در این استان وجود دارند که باید با دید و نگاه صادراتی و ارزآوری به آن‌ها نگاه کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: کار‌شناسان صنعت و زمانی هم کشاورزی را محور توسعه استان می‌دانستند، ولی امروز تولید صادرات محور، باید محور توسعه استان کرمانشاه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولید صادرات محور علاوه بر تامین نیازهای داخل استان، نیازهای کشور و بخش صادرات را نیز فراهم می‌کند، بیان داشت: برای این تغییر باید به دو بخش تولید و تجارت توجه کرد، مثلا در بخش تجارت، تجار را مورد حمایت قرار داد و زیر ساخت‌های صادراتی را برای آن‌ها فراهم کرد. حتی می‌توانیم پیله وران را به تجار بین المللی تبدیل کنیم.

شاهمرادی افزود: می‌توان برای گسترش خدمات فنی مهندسی و شرکت‌های مشاوره‌ای و بازاریابی در کشورهای دیگر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: منابع مالی کشور در حال حاضر محدود است پس نباید هر تولیدی را مورد حمایت قرار داد و باید برای حمایت از تولید نیز هدفمند عمل کنیم.

شاهمرادی تاکید داشت: باید با رعایت استانداردهای بین المللی و خارجی، کاهش قیمت تمام شده کالا و شناخت بازار هدف بخش تولید را هدفمند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز