خبرگزاری کار ایران

در شهر کرمانشاه برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی «تدوین سند مطالبات مردم کرمانشاه از رئیس جمهور منتخب»

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۲

نشست هم اندیشی «تدوین سند مطالبات مردم استان کرمانشاه از رئیس جمهور منتخب»، با حضور جمعی از مسئولین، نمایندگان، نخبگان و بزرگان طوایف استان، برگزار شد.

ایلنا: نشست هم‌اندیشی «تدوین سند مطالبات مردم استان کرمانشاه از رئیس جمهور منتخب»، با حضور جمعی از مسئولین، نمایندگان، نخبگان و بزرگان طوایف استان، شب گذشته در تالار آ‌ترین کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این برنامه، منصور سرمست، دبیر این نشست گفت: امروز دوره دوستی‌ها و رفاقت‌ها آغاز شده و همه باید با هم یکدل و متحد مطالبات خودمان را پیگیری کنیم.

وی افزود: مردم استان کرمانشاه همیشه پیش قراول دفاع از نظام بوده‌اند و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس رنج‌هایی بسیار را متحمل شده‌اند.

دبیر این نشست تاکید کرد: کرمانشاه در دوران توسعه کشور، رشد کافی نداشته است و از بسیاری استان‌های دیگر کشور جا مانده‌ایم باید گفت که بسیاری از استان‌ها با ارز هفت تومانی به پیشرفت رسیدند، اما ما از این مزیت محروم ماندیم.

سرمست بیان داشت: کرمانشاهیان همواره ولایمتداری خود را به اثبات رسانده‌اند و حالا نوبت به مسئولین است که به مطالبات قانونی و بدیهی مردم کرمانشاه جواب مثبت بدهند.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت کرمانشاه باید خود خواهان آن باشیم، ادامه داد: باید به صورت منسجم و برنامه ریزی شده مطالبات خود را به دولتمردان اعلام کنیم و از آن‌ها بخواهیم که برای مشکل بیکاری استان کرمانشاه و منطقه تلاش خود را دوچندان کنند.

سرمست گفت: در سند مطالبات مردم استان کرمانشاه از رییس جمهور منتخب مطالبات مردم در دو بخش راهبردی و مصداقی تنظیم شده است که اگر هر بخشی از این مطالبات که محقق شود، یک گام به توسعه استان نزدیک‌تر می‌شویم.

دبیر این نشست با اشاره به اینکه در تدوین این سند از جمعی نخبگان سیاسی و دانشگاهیان استان استفاده شده است، افزود: برای داشتن یک سند مدون و کامل از پتانسیل نیروهای تحصیلکرده و نخبگان جامعه بهره‌مند بوده‌ایم.

در ادامه این نشست، سهراب دل انگیزان، از کار‌شناسان اقتصادی استان گفت: اکنون زمان آن رسیده است که استانمان کرمانشاه را بسازیم و به جای اینکه توان یکدیگر را خنثی کنیم همصدا و منسجم پیگیر مطالبتمان باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز فرصت تازه‌ای برای کرمانشاه به دست آمده است، افزود: ما که به گذشته خود می‌بالیم باید امروز در مسیری پای بگذاریم که نشان دهیم مطالباتمان یکسان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان داشت: درون مایه توسعه انسان‌های توسعه یافته هستند، پس برای شروع یک برنامه توسعه‌ای موفق باید کار‌ها را از مردم و نهادسازی شروع کنیم و به جایی برسیم که همگی پیگیر مطالبات اصلی و مشترکمان باشیم.

وی به برخی از درخواست‌ها و مطالبات مشترک کرمانشاهیان اشاره داشت و افزود: داشتن راه آهن، تکمیل پالایشگاه آناهیتا، رفع فقر از جامعه و ایجاد اشتغال خواست مشترک همه مردم کرمانشاه است.

دل انگیزان در پایان تاکید کرد: در این سند ابتدا وضعیت کنونی استان و استعداد‌ها و مشکلات این استان آورده شده و در ادامه نیز محورهای کلی مطالبات استان در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی آورده شده است.

در پایان نشست، این سند به امضاء حاضرین رسید و مقرر شد پس از ثبت رسمی، به رئیس جمهور منتخب ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز