خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه:

۴۵ هزار کیسه دریافت زکات بین کشاورزان کرمانشاهی توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۳

در سه ماهه اول سال جاری کشاورزان کرمانشاهی بیش از هفت میلیارد ریال زکات گندم و جو پرداخت کرده‌اند.

ایلنا: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سه ماهه دوم امسال بالغ بر پنج میلیارد ریال دیگر زکات گندم و جو در استان جمع آوری شود.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سیامک پاکرو افزود: زکات به طلا، شتر، گاو، گندم، جو و... تعلق می‌گیرد که زکات کرمانشاه تنها شامل گندم و جو می‌شود.

پاکرو با اشاره به تصویب قانون زکات در سال ۱۳۹۰ گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ هزار گونی زکات مزین به احادیث پیامبر اعظم (ص) توط مبغلین و روحانیون جهت تحویل گندم و جو زکات شده در بین کشاورزان استان کرمانشاه توزیع شده است.

به گفته این مسئول تمامی مراحل دریافت تا توزیع زکات در بین فقرا و مسجد سازی، توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد، اما تایید در یافت زکات، به نام امام جمعه هر شهرستان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: قریب به ۱۳۰۰ نفر به عنوان عاملین زکات در سطح دهستان‌ها، بخش‌ها و شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند که این عاملین تبلیغ چهره به چهره و جمع آوری زکات را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در راستای ترویج فرهنگ اعطای زکات ۵۵ همایش، نصب انواع بنر و تراکت در سطح استان و ارسال پیامک‌های کوتاه به کشاورزان اجرا شده است.

پاکرو یادآور شد: زکات سال ۹۲ در راستای رفع فقر، مسجد سازی و ساخت خانه عالم هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز