خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خبر داد:

قطع 110خط تلفن تبلیغات دیوارنویسی در کرمانشاه

asdasd

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از قطع 110 خط تلفن تبلیغات دیوارنویسی در این شهر خبر داد.

ایلنا - کرمانشاه: معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: طی 6 ماهه اول امسال بیش از 110 خط تلفن تبلیغات دیوارنویسی قطع و صاحبان این خطوط تلفن جریمه و ملزم به پاکسازی مکان دیوارنویسی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امیر رحیمی تعداد خطوط تلفن قطع شده خاطیان پدیده مذموم دیوارنویسی در شهر کرمانشاه طی سال 90 را نیز 240 مورد ذکر کرد و گفت: خوشبختانه عزمی جدی از سوی دستگاه قضایی استان برای کمک به شهرداری در برخورد با این پدیده ناهنجار وجود دارد.

وی با اشاره به دیوارنویسی و تبلیغات مشاغل که سیمای شهری را کثیف و آلوده کرده است، زیباسازی و اهمیت دادن به طراحی‌های مناسب در معابر شهری را در حقیقت ارزش دادن به حس بصری شهروندان و گردشگران دانست و اظهار داشت: لازم است واحدهای اجرایی شهرداری و مدیریت زیباسازی، با پیگیری‌های مستمر و مداوم برای کاهش دیوارنویسی‌های غیرقانونی و برطرف شدن هرچه سریع‌تر این مشکل بکوشند.

امیر رحیمی خاطرنشان کرد: کلان‌شهری مانند کرمانشاه با پیشینه تاریخی و فرهنگی خود در واقع منظر تاریخ، فرهنگ و تمدن مردم این خطه است، از این رو زیباسازی چهره شهر علاوه بر تاثیر مثبت در روحیه شهروندان در جذب گردشگران نیز بسیار مؤثر واقع می‌شود.

وی با اشاره به بند 25 ماده 71 قانون تشکیلات شوراهای اسلامی و بند 27 ماده 55 قانون شهرداری‌ها گفت: حسب این قوانین، مقررات لازم در مورد نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق آگهی و تابلو بر روی دیوارهای شهر به پیشنهاد شهرداری و با تصویب شورای شهر انجام می‌گیرد و از جمله وظایف شهرداری برداشتن و محو کردن آگهی‌ها از محل‌های غیرمجاز و انجام اقدامات مؤثر در حفظ نظافت و زیبایی شهر است.

وی همچنین با استناد به ماده 92 قانون شهرداری‌ها تصریح کرد: نوشتن هرگونه مطلب بر روی دیوارهای شهر به جز در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری، ممنوع بوده و متخلفان علاوه بر ادای خسارت وارده، محکوم به پرداخت جریمه نقدی نیز می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه همچنین با بیان این‌که فضای عمومی هر شهر، محیط زندگی شهروندان را تشکیل می‌دهد، گفت: لازم است مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط از جمله مخابرات، اماکن نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و به ویژه شهرداری، تعامل و همکاری لازم برای برخورد با پدیده دیوارنویسی غیرقانونی را انجام دهند تا با حذف این ناهنجاری‌ها، چهره شهر زیبا و آراسته شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید با برخورد قانونی با متخلفان و تعطیلی اماکن قانون‌گریز؛ آسایش و رضایت شهروندان، ایجاد محیط شهری شاداب و موفقیت در جذب گردشگران را رقم بزنند.

وی با تأكید بر این كه یكی از مهمترین عوامل جذب گردشگر، زیباسازی شهری است افزود: متأسفانه تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب های تبلیغاتی چهره زیباسازی شهری را مخدوش كرده است.كه لازم است نیروی انتظامی و شهرداری با كمك سایر سازمان های مسئول با اشخاص حقیقی و حقوقی كه با دیوارنویستی خساراتی را به مردم وارد نموده و چهره شهر را زشت می كنند، برخورد قانونی شود.

رحیمی گفت: درخواست شهروندان محترم کرمانشاه رفع این آلودگی های بصری و جلوگیری از انجام این کار است که با تمهیدات اندیشیده شده از این پس هر فردی که به دیوارنویسی و الصاق آگهی بر دیوارها، و المانهای شهری اقدام کند ابتدا با مستند سازی و عکاسی از این جرم مراتب کتباً از طریق شهرداری های مناطق به معاونت خدمات شهری شهرداری اعلام و از طریق این معاونت نیز جهت رسیدگی و صدور حکم به شعبه مربوطه دادگاه ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با دادستان محترم و مدیرکل محترم دادگستری کرمانشاه درخصوص پرونده های این تخلفات صورت گرفته و این پرونده ها به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت، گفت: پس از ارجاع پرونده به دادگاه و بررسی آن، دستور قطع موقت شماره تلفن قید شده در دیوارنویسی از سوی قاضی صادر و فرد متخلف مکلف به پاکسازی محل و تهیه عکس و مستندات نشان دهنده پاکسازی کامل دیوار و ارائه به معاونت خدمات شهری می شود.

به گفته رحیمی در این مرحله معاونت خدمات شهری یک نفر ناظر به محل می فرستد و درصورت صحت مستندات، مراتب به شعبه مربوطه دادگاه اعلام می شود و دادگاه نیز دستور لغو قطعی تلفن را صادر می نماید که جادارد از زحمات دادگستری استان بویژه شعبه مرتبط با جرایم دیوارنویسی که نهایت همکاری را با این معاونت همراه با دقت نظر و توجه به اهمیت حفظ سرمایه و اموال عمومی شهر می نمایند، تشکر و قدردانی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز