خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا یاسوج/

تکذیب تقلب در آزمون گیاه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۹۱

طراحی سئوالات در وزارتخانه انجام شده و از سویی منابع اعلام شده آزمون نیز بطور یکسان در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

ایلنا - یاسوج: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، تخلف و تقلب در آزمون تشخیص صلاحیت فنی ناظرین شبکه مراقبت گیاه پزشکی این استان که در تاریخ بیست و چهارم آبانماه 91 برگزار و هم اکنون نتایج آن اعلام شده را بشدت رد و آن را بی اساس و کذب خواند.

" علی بخش شجاعی " در گفتگو با ایلنا در یاسوج گفت: آزمون تشخیص صلاحیت فنی ناظرین شبکه مراقبت گیاه پزشکی در تاریخ بیست و چهارم آبانماه 91 با حضور حدود 380 داوطلب برگزار که در نتیجه آن آزمون نزدیک به 80 نفر توانستند با کسب امتیازات لازم، رتبه نظارت بر بخش های خصوصی در قسمت های نظارت بر گلخانه ها، باغات و کشاورزی را کسب کنند.

وی با تشریح نحوه برگزاری این آزمون، اظهارداشت: در تمامی مراحل آزمون در کهگیلویه و بویراحمد، نظارت مستمری از سوی واحدهای حراستی صورت گرفت و اینکه عده ای مدعی به تخلف و تقلب در این آزمون هستند را بدلیل همین نظارت ها قبول ندارم.

این مسئول سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طراحی سوالات در وزارتخانه انجام شده و از سویی منابع اعلام شده آزمون نیز بطور یکسان در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

شجاعی با تاکید بر رد تخلف و تقلب در آزمون تشخیص صلاحیت فنی ناظرین شبکه مراقبت گیاه پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: متاسفانه بعد از هرآزمونی برخی که نتوانسته اند نمره قبولی از آزمون کسب کنند اقدام به انتشار اخبار کذب و بی اساس می کنند.

وی گفت: از 100 نمره آن آزمون، 80 نمره مربوط به آزمون کتبی، هشت امتیاز مربوط به رشته تخصصی آزمون، پنج امتیاز سابقه تجربه در رشته مورد نظر آزمون، سه امتیاز معدل، سه امتیاز ایثارگری و یک امتیاز نیز مربوط به مدرک تحصیلی بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، نظارت در برگزاری آزمون تا زمان اعلام نتایج را قابل تحسین خواند و یادآورشد: اینکه برخی از پذیرفته شدگان با برخی از پرسنل اداری و سازمانی فامیل و یا رابطه فامیلی دارند بمعنای تخلف و تقلب در آزمون نیست و داوطلبان مطمئن باشند که تمامی مراقبت های لازم از سوی اداره حراست سازمان جهاد کشاورزی استان در این ارتباط صورت گرفته شد.

شجاعی با اشاره به نام برخی از پذیرفته شدگان و تاکید بر تجربه، تخصص و بالا بودن نمره آزمون کتبی آنها، خاطرنشان کرد: اگر داوطلبی نسبت به نمره کسب نموده و یا نحوه برگزاری آزمون اعتراضی دارد می تواند به اداره حراست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه نماید.

برخی از داوطلبان آزمون تشخیص صلاحیت فنی ناظرین شبکه مراقبت گیاه پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد در تماس های تلفنی با " ایلنا " از تقلب و تخلف در این آزمون خبرداده بودند.

تماس گیرندگان می گفتند که نتایج آزمون قرار بود یک هفته بعد از زمان برگزاری آزمون اعلام اما دو هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام شد.

از سویی برخی از پذیرفته شدگان یا از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی بوده و یا در سازمان مرکزی ارتباطات فامیلی دارند که این خود شائبه تخلف و تقلب در آزمون را دوچندان می کند.

معترضین به نحوه طراحی سوالات نیز اعتراض داشتند و معتقد بودند نحوه طراحی سوالات بگونه ای بوده که تنها افراد خاص امکان پاسخگویی به سوالات را داشتند.

برخی از اسامی عنوان شده که در آزمون پذیرفته شده اند از نزدیکان و فامیل های برخی از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است که " مهندس شجاعی " برخی از آنان را افرادی باهوش، دارای مدرک تحصیلی با معدل بالا و شاگرد ممتاز دانشگاه محل تحصیل شان دانست.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز