خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید نماینده کهگیلویه و چرام از نحوه جذب نیروی انسانی در شرکت های نفتی

کد خبر : ۲۹۸۷۷

متاسفانه اطلاعاتی داریم که فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد را در شرکت های نفتی استان های همجوار به بهانه غیربومی بودن بکار نمی گیرند.

ایلنا - یاسوج: نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی، از مسوولان نفتی کشور بخاطر بی عدالتی های کنونی در ارتباط با استخدام نیروهای انسانی در شرکت های نفتی به شدت انتقاد و عملکرد آنان را در این ارتباط اوج بی عدالتی و ظلم خواند.

به گزارش ایلنا یاسوج از محل گردهمایی نشست برخی از مسوولان نفتی کشور با کمیسیون انرژی و تعدادی از نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی، " حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری "، روند کنونی جذب نیروهای انسانی در شرکت های متعدد نفتی را براساس عدالت ندانست.

وی گفت: بخش اعظمی از نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد تامین و صادر می شود اما فرزندان این دیار بویژه شهرستان های گچساران و بهمئی نمی توانند در شرکت های تابعه نفت در استان هایی مانند خوزستان، بوشهر و فارس بکار گرفته شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، موضوع جذب نیروی انسانی براساس بومی و غیربومی بودن آن نیروها در شرکت های نفتی را علاوه براینکه خلاف عدالت دانست تاکید هم کرد این اقدام، مصداق بارز ظلم و اجحاف به جوانان دیاری مانند کهگیلویه و بویراحمد است.

بزرگواری افزود: متاسفانه اطلاعاتی داریم که فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد را در شرکت های نفتی استان های همجوار به بهانه غیربومی بودن بکار نمی گیرند و این در حالیست که شهرستان گچساران یک چهارم نفت و گاز کشور را تولید و صادر می کند و از سویی نیز در شهرستان بهمئی 75 حلقه چاه نفتی وجود دارد.

وی با ادامه انتقادات شدید خود از حوزه نفتخیز جنوب کشور، خاطرنشان کرد: فرزندان پاک و صادق کهگیلویه و بویراحمد را به بهانه غیربومی بودن از شرکت های نفتی یا اخراج می کنند و یا جذب نمی کنند و ما معتقدیم این اوج بی عدالتی و ظلم است.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس نهم شورای اسلامی به تشریح ویژگی های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هم پرداخت و بیان داشت: آب سد کوثر استان ما به استان های جنوبی انتقال داده می شود و اگر ما بخواهیم مانند شرکت های نفتی عمل کنیم باید آب این سد را انتقال نداده و بگوئیم این مایه حیات بخش می بایست تنها مورد استفاده خودمان قرار گیرد چون بومی منطقه هستیم.

بزرگواری از مسوولان در این نشست خواست بحث بومی و غیربومی نیروهای انسانی برای جذب و استخدام در شرکت های نفتی را کنار بگذارند و اجازه دهند جوانان ایران اسلامی بویژه کهگیلویه و بویراحمد بنا بدلایل متعدد و براساس توانمندی و شایسته سالاری های شان به فعالیت های مختلف در این شرکت ها بکار گرفته شوند.

نشست کمیسیون انرژی و تعدادی از نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی با برخی مسوولان نفتی کشور در اهواز مرکز استان خوزستان بمناسبت " روز ملی حفاری " و قدردانی از " فرمان تاریخی امام راحل " در این ارتباط برگزار شد.

" حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی " رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، " حضرت آیت اله جزایری " نماینده ولی فقیه در خوزستان، " مهندس احمد قلعه بانی " مدیرعامل شرکت نفت، " مهندس حمید بورد " مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و تعدادی از معاونین وزیر نفت در این نشست حضور داشتند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز