خبرگزاری کار ایران

در یاسوج:

دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۹۰

امروز مهم‌ترین تحول تاریخی کشور را جشن خواهیم گرفت چون تربیت معلم متعهد و متخصص برای رشد و تعالی جامعه بسیار مهم است.

ایلنا - یاسوج: دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل حراست دانشگاه فرهنگیان کشور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس، رئیس دانشگاه فرهنگیان این استان، منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، معاونین استاندار، فرماندار بویراحمد، امام جمعه شهر یاسوج و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ودانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، " فرهاد علی‌پور " رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در آئین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز مهم‌ترین تحول تاریخی کشور را جشن خواهیم گرفت چون تربیت معلم متعهد و متخصص برای رشد و تعالی جامعه بسیار مهم می باشد.

وی افزود: نقطه عطف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد این دانشگاه می باشد که بدون حمایت و منویات رهبری، رئیس دولت، مجلس شورای اسلامی و حمایت مسئولان استانی راه اندازی آن امکان ‌پذیر نبوده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر سیر تحول بنیادین بشر را نگاه کنیم دارای سه تمدن مهم کشاورزی، صنعت و فرا صنعت است که تمدن کشاورزی و صنعت عضله بنیاد بوده ولی تمدن امروزی مغز بنیاد است.

علی‌پور با بیان اینکه در دوره فرا صنعت آنچه برتری ایجاد می‌کند و یک ملت را سرافراز جلوه می‌دهد اندیشه است که از بطن تولد به وجود می‌آید خاطرنشان کرد: انسان متمدن امروز انسانی است که راه سربلندی کشور را در فکر و اندیشه خود پرورش و دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ویژگی تمدن امروزی رسالت مدارس باید تغییر کند ادامه داد: هدف و رسالت آن‌ها باید مبتنی بر ویژگی‌های تمدن امروزی باشد.

این مسئول فرهنگی وجود چالش‌های جهانی و بومی شدن را از مهم‌ترین معضلات جوامع امروزی عنوان کرد و گفت: از یک سو با فرهنگ جهانی روبرو هستیم و از سوی دیگر مدارس باید محل انتقال فرهنگ و سنت ملی و دینی باشد و حل این چالش جز با تکیه بر افراد متخصص و متعهد و معلمان امکان‌پذیر نبوده از این رو برای رفع این چالش‌ها اقدام به تاسیس دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است.

وی اهداف این دانشگاه را تقویت ایمان و غیرت دینی، گسترش بینش دینی، جذب نخبگان فرهنگی، تقویت پژوهشی و آموزش، خلق و پیشرفت توسعه دانش، ایجاد انجمن‌های علمی عنوان کرد و گفت: امیدواریم تمامی مسئولان ارشد استانی و شهرستانی اقدامات لازم جهت پیشبرد اهداف این مرکز را اعمال و همکاری خوبی با پردیس دانشگاهی فرهنگیان داشته باشند.

علی‌پور به تفکیک دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در دو پردیس پسرانه و دخترانه با 400 دانشجوی پیوسته و 450 دانشجوی کارشناسی ناپیوسته راه‌اندازی و افتتاح شده که انتظار می‌رود این مرکز نقطه عطفی برای فرهنگیان باشد.

درپایان با حضور مسئولان کشوری و استانی سوگندنامه دانشگاه فرهنگیان یاسوج توسط دانشجویان این دانشگاه قرائت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز