خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق در یاسوج:

یارانه‌های45 هزار تومانی، تورم 75 هزارتومانی بدنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۷

دولت‌ احمدی نژاد به‌رغم نقاط مثبت فراوانی که دارد اما در حوزه اقتصاد متاسفانه نتوانست بهتر از دولت‌های سازندگی و اصلاحات عمل کند.

ایلنا: یکی از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور کنونی ایران اسلامی را «تابو شکن» خواند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،، «یحیی آل اسحاق» در نشستی با دست اندرکاران رسانه‌ها در یاسوج گفت: اگرچه در بحث اقتصاد دولت‌های نهم و دهم انتقاداتی وارد است، اما ما معتقدیم «دکتر احمدی‌نژاد» تابو شکن است.

وی با بیان اینکه رئیس دولت‌های نهم و دهم، نیت صاف و صادقی دارد، اظهارداشت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور نیازمند جسارت و شجاعت فراوانی بود که احمدی‌نژاد در این بین اقدامی شجاعانه از خود نشان داد.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: آنچه که ما امروز از رئیس جمهور انتقاد داریم به نحوه چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها است و با اقدام شجاعانه وی در این زمینه متفاوت است.

آل اسحاق با تشریح دیدگاه‌های خود در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۳۰ سال گذشته همه چیز را با متر سیاسی اندازه گرفته و ما براین باوریم این یک آفت است.

وی گفت: روش و منش اقتصادی دولت‌ احمدی‌نژاد، نتوانسته به‌خوبی جواب دهد و امروز شاهد بالابودن نرخ تورم، بیکاری، گرانی و مسائلی از این دست هستیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، سیاست اقتصادی دولت احمدی‌نژاد، سیاست توزیعی عنوان و بیان داشت: این درحالی بود که سیاست اقتصادی دولت‌های هاشمی و خاتمی سیاست درآمدی بوده است.

آل اسحاق افزود: دولت اصلاحات دولت اقتصادی نبود و مدل آن بر اساس توسعه سیاسی بنا شده بود و از سویی می‌توان گفت که سیاست‌های اقتصادی آن دولت ادامه دهنده سیاست‌های اقتصادی دولت سازندگی بود.

وی مهم‌ترین دلیل پایین بودن نرخ تورم در دولت اصلاحات را ناشی از سیاست‌های درآمدی دولت سازندگی ذکر و یادآورشد: تمامی بسترهای توسعه‌ای اقتصاد در دولت سازندگی برای دولت اصلاحات فراهم شده بود.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت‌های آقای احمدی‌نژاد برغم نقاط مثبت فراوانی که دارد اما در حوزه اقتصاد متاسفانه نتوانست بهتر از دولت‌های سازندگی و اصلاحات عمل کند.

آل اسحاق، بیکاری و تورم را دو معضل کنونی فراگیر کشور دانست و بیان داشت: بی‌نظمی در سامان ارزی، معیشت، مسکن، سلامت و ازدواج و طلاق از دیگر معضلات و مشکلات فعلی مملکت است.

وی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت‌های نهم و دهم، اظهارداشت: دولت فعلی، تمامی منابع دولت‌های گذشته را هزینه کرده و از سویی به سمت تولید و سرمایه گذاری توجه کمتری داشته است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۴۵ هزار تومان یارانه در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داده شد اما متاسفانه باید پذیرفت این مبلغ تورم ۷۵ هزار تومانی بدنبال داشته است.

آل اسحاق، وجود سه میلیون جمعیت بیکار، بویژه تحصیلکردگان دانشگاهی را زنگ خطری برای مسوولان اجرایی و قانون گذار کشور برشمرد و تصریح کرد: دو تفکر اقتصادی ۱۶ ساله سازندگی و اصلاحات بهمراه تفکر هشت ساله دولت دکتر احمدی‌نژاد نتوانست به وضعیت اقتصاد کشور سر و سامانی بخشد.

وی افزود: دولت‌های سازندگی و اصلاحات اقتصاد را براساس مبانی فکری خود که بیشتر تفکرات سیاسی بود طراحی کردند و دولت‌ احمدی‌نژاد نیز معتقد است؛ باید کشور را به‌طور آرمانی و هزینه‌ای اداره كرد.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با بیان اینکه دولت کنونی معتقد به پرکردن شکاف طبقاتی با هزینه‌ای كردن درآمد‌ها است، ادامه داد: آنان براین باورند در این صورت می‌توان شاهد عدالت اجتماعی نیز بود.

آل اسحاق گفت: سیاست اقتصادی کنونی، اصولگرایان خلاف سیاست‌های اقتصادی دولت‌های گذشته است و ما معتقدیم باید اقتصاد را به اهلش واگذار کرد.

این فعال اقتصادی سیاسی، شعار کنونی تشکیلات خود در بخش اقتصاد را «واقعیت نگر آرمانگرا» عنوان و خاطرنشان کرد: امور کشور را با دیدن واقعیت‌های روز و آرمان‌ها می‌بایست اداره کرد.

وی یکی دیگر از سیاست‌های تشکیلات خود در صورت موفقیت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را استفاده و به‌کارگیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی توانمند و کارآمد برشمرد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خردادماه ۹۲ افزود: آنچه که امروز نیاز است این هست که باید مدیریت اجرایی کشور را از سیاست زدگی کنار زد و از تمامی ظرفیت‌های انسانی کارآمد بهره برد.

آل اسحاق، تهدیدهای داخلی و خارجی در بخش اقتصاد را کم ندانست و اظهارداشت: اگر قرار باشد مشکل کشور در این بخش حل شود باید یکی همانند «من» پیروز انتخابات باشد اگرچه در کنار «من» هم بدون شک باید تیم اقتصادی توانمند حضور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز