خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یاسوج در گفتگو با ایلنا:

واگذاری امتیاز فوتبال شهرداری به پیشنهاد شهردار و تصویب شورا است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۶۰

این عزیزان متاسفانه انگار از اوضاع و احوال شهرداری چندان خبر ندارند و اگر خودشان را جای آن رفتگر و کارگری که به نان شب محتاج شده می گذاشتند آن وقت اصراری که خودشان نیز می دانند چرا بر آن اصرار می کنند نمی کردند

ایلنا: مصاحبه «زریر شجاعی خو» یکی از اعضای شورای شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با خبرگزاری ایلنا در یاسوج مبنی بر واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری این شهر به دلایل بدهکاری شهرداری و پرداخت نشدن حقوق پرسنل اداری و خدماتی سبب برخی واکنش‌ها شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «هدایت الله امیری» عضو دیگر شورای شهر یاسوج در این ارتباط گفتگویی مفصل با ایلنا داشت که در زیر آن را می‌خوانید.

 

*جناب آقای امیری، نحوه شکل گیری تیم فوتبال شهرداری چگونه بوده است؟

_ امتیاز یک تیم فوتبال در لیگ دسته دوم کشور که از سوی سازمان تربیت بدنی کشور به اداره کل وقت تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده بود با پیشنهاد مدیرکل وقت (حمزه دامیده) به شهرداری یاسوج پیشنهاد و در جلسه مورخ ۲۹ آبانماه ۸۷ این امتیاز با شرایطی در شورای سوم شهر به شهرداری واگذار شد. این شرایط عبارت بودند از: پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های تیم از سوی تربیت بدنی، استفاده حداکثری از بازیکنان بومی استان بویژه شهر یاسوج که متاسفانه هیچکدام از این شروط محقق نشد.

 

*میزان اعتبارات و هزینه‌های تیم فوتبال شهرداری یاسوج چگونه بوده است؟

_ هرساله شورای اسلامی شهر یاسوج اعتباراتی را برای این تیم مصوب می‌نمود. به طور مثال در سال جاری اعتباری نزدیک ۲۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های این تیم مصوب شد. این درحالی است که در زمینه‌های دیگر در شهرداری با مشکلات اعتباری متعددی مواجه هستیم، به طوری که حدود هفت ماه است حقوق و مزایای کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری که حدود ۵۵۰ نفر هستند و تنها راه امرار معاش آن‌ها نیز هست، پرداخت نشده است.

 

*آقای امیری، یکی از شروط ابتدایی واگذاری امتیاز تیم به شهرداری یاسوج در سال ۸۷ استفاده از بازیکنان بومی به ویژه شهر یاسوج بوده، اکنون بعد از گذشت پنج سال از فعالیت ورزشی این تیم، چند درصد بازیکنان بومی هستند؟

_ از مجموع ۲۲ بازیکن بزرگسال تنها یک بازیکن در ترکیب اصلی بنام «صمد اکبری» بومی بوده و «محمد دارابی دولت آباد» نیز جدیدا به تیم پیوسته و مابقی بازیکنان کاملآ غیربومی بوده که متاسفانه با قراردادهای کلان و برخی لابی‌گری‌ها هم اکنون در ترکیب اصلی تیم حضور دارند.

 

*تاکنون تیم شهرداری یاسوج چه تعداد بازیکن بومی به جامعه فوتبال کشور معرفی نموده که هم اکنون در تیم‌های نام آشنای فوتبال کشور مشغول بازی هستند؟

_ ما نگران این هستیم چرا از بازیکنان بومی در ترکیب تیم شهرداری یاسوج استفاده نمی‌شود، معرفی بازیکنان بومی به جامعه ورزشی کشور پیشکش آقایان.

 

*چرا بعد از پنج سال شورای سوم شهر یاسوج به فکر واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری این شهر افتاده است؟

_ دلایل متعددی برای واگذاری این تیم وجود دارد، اگر این مشکلات وجود نداشت به طور حتم شهرداری و شورای سوم شهر یاسوج با تمام توان از تیم موردنظر حمایت می‌نمود اما متاسفانه مشکلات و معضلات کنونی اجازه ادامه کار را نمی‌دهد.

 

*آقای امیری، مهم‌ترین مشکلات در این ارتباط چه بوده است؟

_ اول اینکه این تیم نتوانست در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوتبال این استان به جامعه ورزش کشور و جذب و ارتقای استعدادهای بالقوه جوانان استان موفق باشد. دوم اینکه مشکلات مالی موجود و کاهش نقدینگی در شهرداری، درآمدهای شهرداری جوابگوی هزینه‌های تیم فوتبال نیست. سوم اینکه منابع درآمدی شهرداری از منابع داخلی از قبیل دریافت عوارض بوده و امورات شهری ازطریق همین عوارض باید بچرخد که باتوجه به تورم و عدم ساخت و ساز در شهر یاسوج، درآمدهای شهرداری به حداقل رسیده است. چهارم اینکه بدهکاری شهرداری به دستگاههای خدمات رسان، پیمانکاران و شرکت‌های خدماتی افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال است. پنجم نیزتوانایی نداشتن شهرداری در پرداخت حقوق حدود هفت ماهه رفتگران و کارگران فضای سبز. ششم هم متاسفانه شهرداری بدلیل نداشتن توان لازم برای بازسازی معابر و پیاده روزهای مرکز شهر که زیبنده این مردم و یک شهر توریست پذیر نیست.

 

*چه عاملی سبب مصوب شدن واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری یاسوج شد؟

_ شهردار یاسوج جناب آقای مهندس نگین تاجی طی نامه‌ای به شماره ۳۶۷۴ مورخ یازدهم تیرماه ۹۲ در خصوص شروع فصل ۹۳-۹۲ لیگ دسته یک فوتبال و ادامه کار باشگاه باتوجه به مشکلات اقتصادی شهرداری و عدم انجام تعهدات از سوی دستگاه های متولی امر ورزش به شورای شهر اعلام و شورای شهر بنا به دلایل عنوان شده در سوال قبل و تاکید شهردار محترم در تماس‌های شفاهی و کتبی با اکثریت آراء مصوب نمود شهرداری می‌تواند امتیاز تیم فوتبال را به افراد حقیقی یا حقوقی واگذار و از هرگونه هزینه کرد و عقد قراردادهای جدید خودداری کند.

 

*گفته می‌شود برخی از اعضای شورای شهر یاسوج با واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری این شهر به رغم مشکلات و معضلات کنونی در حوزه‌های مختلف مانند پرداخت نشدن حقوق ۵۵۰ رفتگر و کارگر فضای سبز مخالف هستند. به نظر حضرتعالی دلیل مخالفت آنان چیست؟

_این عزیزان متاسفانه انگار از اوضاع و احوال شهرداری چندان خبر ندارند و اگر خودشان را جای آن رفتگر و کارگری که به نان شب محتاج شده می‌گذاشتند آن وقت اصراری که خودشان نیز می‌دانند چرا بر آن اصرار می‌کنند، نداشتند. مگر می‌شود با جیب خالی پز عالی داد؟ البته افرادی سودجو، منفعت طلب و فرصت طلب نیز در این بین دست به کار شده و قیافه دلسوزانه گرفته اند و فریاد می‌زنند حقوق جوانان نادیده گرفته شده، یا زحمات چندین ساله به هدر رفته غافل از اینکه کدام جوانان؟ جوانان سایر استان ها؟

 

*آقای امیری کلام آخر:

_ما با شهداء عهد بسته‌ایم که همواره در خدمت مردم باشیم و از هیچ تلاشی برای پاسخگویی به خواسته‌های منطقی و به حق مردمی که در گذشته و حال به فرزند کوچکشان در شوراهای اول، سوم و چهارم اسلامی شهر یاسوج لطف داشته‌اند کوتاهی نخواهیم کرد. به تمامی برادران و خواهران گرامی اعلام داشته و می‌دارم این حقیر به عنوان یک ورزشکار در شورای شهرم در حد توان برای توسعه، بالندگی، شکوفایی و حمایت از جوانان و جامعه ورزشی دریغ نخواهم نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز