خبرگزاری کار ایران

مشاور شهردار شیراز:

رانندگان تاکسی و اتوبوس سفیران شهرداری می‌شوند

اعتقادمان بر این است که رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی می‌توانند به عنوان مبلغ شهرداری در خصوص مباحث عمرانی، فرهنگی و خدماتی اطلاع رسانی داشته باشند.

ایلنا - شیراز: مشاور شهردار شیراز از برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان ناوگان حمل و نقل دورن شهری شیراز خبر داد و گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس، سفیران شهرداری در سطح شهر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا شیراز، عزیز ظریفیان مهر در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداری شیراز برای رانندگان تاکسی و اتوبوس اظهار داشت: اعتقادمان براین است که رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی می‌توانند به عنوان مبلغ شهرداری در خصوص مباحث عمرانی، فرهنگی و خدماتی اطلاع رسانی داشته باشند.

وی بر تاکید بر ضرورت آموزش این قشر خدوم گفت: این افراد ابتدا باید نسبت به موضوعات شهرداری توجیه شوند و پس از آموزش، به صورت مبلغین شهرداری اقدام کنند.

مشاور شهردار شیراز ادامه داد: در فاز نخست تعدادی از رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی، اسلامی و انسانی آشنا می‌شوند و بعد به عنوان سفیران افتخاری شهرداری اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه با اشاره به ارائه خدمت به شهروندان شیرازی توسط ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۱ هزار تاکسی، اظهار داشت: در زمینه انتظارات متقابلی که شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی دورن شهری از یکدیگر دارند، از سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان در حوزه‌های آموزش ایمنی، قوانین راهنمایی و رانندگی و مباحث اخلاق در حمل و نقل شهری کردیم.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه این دوره‌ها با همکاری پلیس راهور استان فارس و در حوزه رعایت قوانین و مقررات برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به نامگذاری شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران و سیاست‌های این حوزه، آموزش نکات اخلاقی شامل مباحث اخلاق انسانی و اخلاق در حوزه ناوگان حمل و نقل درون شهری را آغاز کردیم تا فضای شهر متفاوت‌تر شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز افزود: طی تحقیقاتی که از طریق توزیع فرم نظرسنجی بین تعدادی از شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری انجام دادیم، اشکالاتی در این حوزه از سوی این دو قشر جمع آوری و بر همین اساس دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز دو طرف پیش بینی و از اساتید به نام کشور برای ارائه مباحث استفاده شد.

فرخ‌زاده با اشاره به برگزاری این دوره‌ها برای نخستین بار در سطح کشور از استمرار برگزاری این دوره‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل درون شهری شیراز به عنوان بهترین‌ها در سطح کشور معرفی و الگو شوند.

وی همچنین از پیش بینی طرحی به منظور آموزش قوانین شهری، حقوق شهروندی و اخلاق در رانندگی تمامی متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی خبر داد و گفت: این طرح طی ۲ مکاتبه با پلیس رهور استان فارس مطرح شده که البته هنوز پاسخی از سوی این مجموعه با ما داده نشده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: انتظار مشخص ما از مجموعه خدوم پلیس راهور استان فارس این است که همانطور که در عرصه عمومی حضور چشمگیری پیدا کرده‌اند، در حوزه‌های حمل و نقل و مسائل فرهنگ شهروندی نیز ورود پیدا کرده و علاوه بر وظیفه نظارتی، نقش راهبری و آموزش در خیابانهای کلان شهر شیراز همانند کنترل عبور عابر پیاده و... به شهروندان را نیز داشته باشند که برای این منظور بر اساس مقررات ۵ درصد از وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی بایستی صرف آموزش فرهنگی توسط پلییس شود.

فرخ‌زاده تاسیس ۲ پارک ترافیکی دیگر در سطح شهر شیراز را از جمله اقدامات در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک ذکر کرد و اظهار داشت: تولید محتوای آموزشی در قالب لوح فشرده، مسابقات، اسباب بازی و بازیهای شبیه ساز، علائم راهنمایی و رانندگی و... جزو برنامه‌های آتی شهرداری است که در حوزه فرهنگ ترافیکی به صورت مشترک با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و سایر سازمانهای مرتبط دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آموزش کودکان در پارکهای ترافیک، گفت: در آینده‌ای نزدیک، آموزش مسائل ترافیکی به کودکان در مدارس و محیط‌های عمومی رونق بیشتری پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: انتظار ما از شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان شیراز این است که بحث ترافیک را تنها محدود به طرح زوج و فرد و طرح محدوده ترافیک نکنند و فرا‌تر از این طرح‌ها به موضوعات و حقوق شهروندی و شهری، مسائل زیست محیطی و ارتقای شاخصه‌های اجتماعی و فرهنگی حمل و نقل و ترافیک نگاه کنند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه از صداوسیما نیز انتظار داریم در حوزه آموز‌های رسانه‌ای در زمینه رفتارهای صحیح رانندگی در شهر بیشتر بپردازند، خاطرنشان کرد: از تمامی دستگاه‌های شهری و استانی می‌خواهیم کمک کنند تا شهری که برازنده ورود زائر و گردشگر به عنوان شهر یادگیرنده است را بسازیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در ادامه با اشاره به حساسیت مربوط به شغل رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری، اظهار داشت: این حساسیت از جنبه‌های مختلفی قابل بحث است که از آن جمله می‌توان به اظهار نظر توریست‌ها و مسافران در مورد فرهنگ جامعه و سطح تمدن و پیشرفت شهر و جامعه، پس از برخورد و خدماتی که از این قشر دریافت می‌کنند اشاره کرد.

حسام قلعه دار با اشاره به وظایفی که در راستای مدیریت شهری بر عهده شهرداری است، افزود: باید صفات خوب را بر اساس روایات و احادیث، برای این قشر که وظیفه خطیری دارند و مورد اعتماد شهروندان هستند، یادآوری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز