خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه 19 ساله پاتاوه – دهدشت نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۵۴

محور ارتباطی پاتاوه – دهدشت که از مصوبات سفر رهبری معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد است بعد از2 سال از آن سفرپربرکت، عملیات اجرایی آن شروع شد.

ایلنا: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۷۳ و در سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد محور ارتباطی پاتاوه – دهدشت مصوب اما بعد از ۱۹ سال همچنان اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شدن نیاز دارد.

«خیبر بیدارپور» به ایلنا در یاسوج گفت: محور ارتباطی پاتاوه – دهدشت که از مصوبات سفر رهبری معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد است بعد از۲ سال از آن سفرپربرکت، عملیات اجرایی آن شروع شد.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه پاتاوه – دهدشت که در صورت تکمیل شدن سبب کاهش ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی مرکز کشور به بندر امام در جنوب می‌شود تا قبل از دولت نهم دکتر احمدی‌نژاد کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۶۵ درصد رسید، گفت: با تکمیل این پروژه شاهد خروج هشت بخش و ۴۰۰ روستا از بن بست و اتصال آن‌ها به شبکه‌های ارتباطی گسترده خواهیم بود.

بیدارپور افزود: طول محور پاتاوه – دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۶ کیلومتر بوده که ۱۰ تونل و ۵۵۰ ابنیه فنی در خود جای داده که بیشترین فعالیت عمرانی در این پروژه مربوط به دولت‌های دکتر احمدی‌نژاد است.

وی گفت: ۹۰ درصد طول محورعنوان شده خاکبرداری و از پنج کیلومتر و ۵۰۰ متر تونل آن نیز سه کیلومتر و ۵۰۰ متر تونل به اتمام نهایی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کار اولیه تمامی تونل‌ها به پایان رسیده اما برای تکمیل و بهره برداری نهایی آن‌ها نیاز به اعتبارات کلان‌تری هست.

بیدارپور به وضعیت کنونی ابنیه‌های پروژه پاتاوه – دهدشت هم اشاره و گفت: کار ابنیه‌های کوچک به پایان رسیده اما فعالیت عمرانی در ابنیه‌های بزرگ ادامه داشته و نیاز به اعتبارات و زمان بیشتری‌ست.

وی افزود: برای پروژه پاتاوه – دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد در ۱۹ سال گذشته حدود ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم است.

این مسئول راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: از ۱۳۶ طول محور پاتاوه – دهدشت ۶۰ کیلومتر زیر بار ترافیکی رفته و اگر اعتبارات لازم برای این پروژه تخصیص داده شود، امیدواریم در کمتر از ۲ سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

بیدارپور از تلاش‌های «حجت الاسلام بزرگواری» نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس نهم شورای اسلامی که برای دریافت اعتبارات کلان در حوزه راهسازی تلاش‌های فراوانی از خود نشان داده و می‌دهد، تقدیر نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز