خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

متاسفانه امروز عدم توجه به تجربیات بزرگترها در بین جوانان تبدیل به یک فرهنگ غلط شده

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۸

متأسفانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از جوانان، درک درستی از مسأله ازدواج ندارند و بعضاً بنا بر فشار اطرافیان و یا رفع نیازهای زندگیشان، اقدام به ازدواج می‌کنند.

ایلنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: جوانان ما باید، ازدواج را یک پیمان مقدس بدانند و به آن پایبند باشند.
به گزارش ایلنا از گرگان، علیرضا جمشیدی در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان که در ساختمان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد افزود: متأسفانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از جوانان، درک درستی از مسأله ازدواج ندارند و بعضاً بنا بر فشار اطرافیان و یا رفع نیازهای زندگیشان، اقدام به ازدواج می‌کنند.

وی ادامه داد: داشتن چنین نگاهی به ازدواج سبب به چالش کشیده شدن زندگی زوجین و در ‌‌نهایت طلاق خواهد شد و تلاش متولیان امر به ویژه در حوزه جوانان باید بر محور عواملی استوار باشد که سبب ازدواج سالم و پایداری زندگی جوانان شود.

جانشین ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تأکید بر اهمیت مسأله آموزش در طول زندگی افراد، تصریح کرد: اینکه ما برای آموزش جوانان تنها به چند ساعت برگزاری کلاس قبل از ازدواج بسنده کنیم و یا حتی بتوانیم ساعت‌های این کلاس‌ها را افزایش دهیم به تنهایی کافی نیست، بلکه باید اموزش را از بدو تولد آغاز کنیم و در طول زندگی همواره ادامه داشته باشد.
وی بیان داشت: خانواده، والدین، مربیان، معلمین، اساتید، روحانیون و همه افرادی که شایسته‌اند در این حوزه مداخله کنند، می‌توانند با ارائه درک درست و صحیحی از یک زندگی سالم و ازدواج موفق به جوانان، نقش تعیین کننده‌ای در آموزش آن‌ها، در رسیدن به یک زندگی‌ ایده‌آل داشته باشند.

معاون استاندار در ادامه به بیان تعدادی از دلایل مهم افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه پرداخت و افزود: متأسفانه امروز عدم توجه به تجربیات بزرگتر‌ها در بین جوانان تبدیل به یک فرهنگ غلط شده و اینکه بگوییم فقط پسر و دختر خودشان باید تصمیم گیرنده زندگی آینده‌شان باشندو هیچ کسی حق مشاوره و ارشاد نداشته باشد، قطعاً راه را به اشتباه خواهیم رفت.
وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به هدایت و مشاوره بزرگتر‌ها باعث تصمیم گیری‌های عجولانه و احساسی در جوانان خواهد شد و دوستی‌های بی‌پایه و اساس خیابانی را منجر به ازدواج خواهد کرد که عاقبت غالب این چنین ازدواج‌هایی، طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر خواهد بود.
جمشیدی پایین آمدن آستانه تحمل و سازگاری زوجین را یکی دیگر از عوامل اساسی در مسأله طلاق عنوان کرد و گفت: متأسفانه این مسأله در نسل جدید نمود بسیاری دارد و وقتی که به آمارهای مربوط به طلاق و علل آن مراجعه می‌کنیم، به مواردی ساده و باور نکردنی بر می‌خوریم که واقعاً جای تأمل و تأسف دارد.
جانشین رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان درپایان با بیان اینکه زندگی سالم در گرو باور‌ها و اعتقادات دینی است، تأکید کرد: اساساً هر کسی که می‌خواهد زندگی پایدار و ازدواج موفقی داشته باشد، باید مفاهیم معنوی و ارزش‌های دینی را بیش از هر چیز در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.
این جلسه با حضور دکتر معتمد نیا مدیر کل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان و آقای امینی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، ازدواج و تعالی خانواده «وزارت ورزش و جوانان» و جمعی از مدیران استانی در آغاز دهه کرامت برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز