خبرگزاری کار ایران

رییس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان خبر داد؛

شناسایی 38 فقره چاه غیر مجاز در 9 ماهه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۶۷

بقرداشت غیرمجاز و بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی سبب کاهش سفره‌های آب شده و به‌همین منظور باید از افزایش تعداد چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کرد

ایلنا - گرگان: رییس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان، گزارش 9 ماهه جلوگیری از حفر چاه‌های فاقد پروانه در مناطق غرب استان را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، جمشید بهمنی گفت: به منظور حفاظت كمی و ایجاد تعادل در سفره‌های آب زیرزمینی، اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان موفق به شناسایی 38 فقره چاه غیر مجاز در 9 ماهه سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز و بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی سبب کاهش سفره‌های آب شده و به همین منظور باید از افزایش تعداد چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کرد، تصریح کرد: از این تعداد چاه‌های غیر مجاز شناسایی شده، 30 حلقه چاه غیرمجاز توسط این اداره به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که برای 10 فقره آن، هنوز رای قطعی صادر نشده و تعداد 20 حلقه چاه غیرمجاز نیز با حکم دادگاه پر و غیر قابل استفاده شده است.

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان افزود: همچنین تعداد 8 حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز در ابتدای امر، بدون معرفی به دادگاه و صدور حکم قضایی توسط خود مالکان مسدود شده است.

بهمنی در ادامه تصریح کرد: جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از دشت‌های استان و عدم حفر چاه‌های غیر مجاز هنگامی میسر خواهد بود که مالکان چاه‌ها کمال همکاری را با شرکت آب منطقه‌ای و امورات داشته و شهروندان نیز در هنگام مواجهه با حفاری‌های غیرمجاز، صحیح و به موقع اطلاع‌رسانی كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز