خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 13 پروژه شیلات گلستان

کد خبر : ۴۳۰۴۴

این10 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از طرح هایی که در این مدت کلنگ زنی می شود، نیز 58 میلیارد ریال است.

ایلنا- گرگان: مدیرکل شیلات گلستان خبر داد: در دهه فجر امسال 10 پروژه توسط شیلات گلستان به بهره برداری می رسد و 3 پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

به گزراش خبرنگار ایلنا در گرگان، "علی اکبر پاسندی" افزود: این10 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از طرح هایی که در این مدت کلنگ زنی می شود، نیز 58 میلیارد ریال است.

به گفته وی، بهره برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهیان خاویاری سواحل بندرگز با اعتبار شش میلیارد و 500 میلیون ریال، بهره برداری از مزارع پرورش میگو گمیشان با مساحت 120 هکتار و با اعتبار 12 میلیارد ریال از طرح های قابل افتتاح شیلات گلستان در دهه فجر می باشد.

پاسندی با اشاره به دیگر طرح های اجرایی در دهه فجر تصریح کرد: بهره برداری از استخرهای دو منظوره بتنی شهرستان شیرآباد خان ببین و شهرستان کردکوی با اعتبار 300 میلیون ریال و طرح پایلوت پرورش ماهی قزل آلا در قفس پشت سد گلستان با اعتبار یک میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح این اداره می باشد.

وی افزود: بهره برداری از مزرعه سردآبی هشت تنی روستای تیل آباد شهرستان آزادشهر با اعتبار 500 میلیون ریال و مزرعه سردآبی شش تنی روستای قلی تپه شهرستان گالیکش با اعتبار 850 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته وی، بهره برداری از انرژی خورشیدی برای یکی از جایگاه های صیادی در خواجه نفس نیز یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح شیلات است، که با سرمایه گذاری مبلغ 57 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال 3 پروژه نیز کلنگ زنی می شود، افزود: 2 پروژه کلنگ زنی مزارع پرورش میگو گمیشان با مساحت 140 هکتار و با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد ریال و کلنگ زنی حوضچه ماند سایت میگوی گمیشان به مساحت 24 هکتار و با اعتبار 9 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پاسندی خاطر نشان کرد: تمامی این طرح ها با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد ریال اجرایی شده و با بهره برداری از این طرح ها بطور مستقیم برای 116 نفر و غیرمستقیم برای 232 نفر اشتغالزایی می شود.

لازم به ذکر است، با بهره برداری کامل از این طرح ها 660 تن به ظرفیت تولید آبزیان در استان افزوده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز