خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گلستان:

350 تولیدکننده پوشاک در استان گلستان فعالیت دارند

کد خبر : ۴۹۱۰۹

350 تولیدکننده پوشاک در این استان فعالیت دارند که از این تعداد 147 تولیدکننده در شهر گرگان فعال هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گلستان گفت: 350 تولیدکننده پوشاک در این استان فعالیت دارند که از این تعداد 147 تولیدکننده در شهر گرگان فعال هستند.

به گزارش ایلنا، ˈیحیی ثمانیˈ امروز در نشست هم اندیشی طراحان و تولیدکنندگان استانی با مدیرکل اموراقتصادی استانداری گلستان اظهار کرد: اگر هر کارگاه تولید پوشاک 10 نفر نیرو داشته باشد یکهزار و 470 نفر فقط در بخش پوشاک گرگان مشغول به کار هستند.

وی افزود: تمامی این واحدها در رشته های تولید پوشاک، بافندگی، مشاغل، آقایان و خانم ها در حال فعالیت هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گلستان با بیان اینکه صنعت پوشاک بسیار سودآور و دسترسی به آن هم آسان است، ادامه داد: ایجاد کارخانه های تولید پوشاک نسبت به برخی از کارخانه ها همچون پترورشیمی و یا کارخانه های صنعتی دیگر راحت تر است.

به گفته وی، تحریم های یکجانبه غرب کمترین تاثیر را بر صنعت پوشاک گذاشته و بیشترین ارزش افزوده نیز متعلق به همین رشته است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گلستان اظهار کرد: کارگاه های تولید پوشاک گلستان پس از تبدیل شدن به واحدهای صنعتی توانائی ایجاد شغل را دارند.

ثمانی با بیان اینکه تولیدات با کیفیت گلستان به سایر استان ها صادر می شود، یاداور شد: برخی از تولیدات کارگاه های روستایی استان نیز به مراکز فروش تهران عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزشگاه های دوزندگی گلستان به شرط اشتغال، هنرآموز جذب می کنند، گفت: تمامی کارگاه های تولیدی استان آمادگی جذب هنرجویان مراکز آموزش دوزندگی را دارند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گلستان آمادگی کارگاه های تولیدی استان را به منظور پذیرش دوره های کارآموزش دانشجویان رشته طراحی و دوخت نیز اعلام کرد.

ثمانی در ادامه خواستار حمایت بخش دولتی از تولیدکنندگان پوشاک و همچنین صدور مجوز برگزاری جشنواره و نمایشگاه های مد و لباس ویژه بخش خصوصی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز