خبرگزاری کار ایران

تامین آب اراضی حاشیه رودخانه هدف سد لاستیکی گنبد است

asdasd

سد لاستیکی گنبد که در روستای کروکلی از توابع بخش مرکزی واقع شده است با هدف ذخیره‌سازی و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه گرگانرود به میزان ۲۶۰۰ هکتار در حال ساخت است.

ایلنا - گرگان: مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی گلستان گفت: سد لاستیکی گنبد که در روستای کروکلی از توابع بخش مرکزی واقع شده است با هدف ذخیره‌سازی و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه گرگانرود به میزان ۲۶۰۰ هکتار در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، ایرج حیدریان گفت: ساخت سد لاستیکی گنبداز سال ۱۳۸۹ شروع شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال اجرا است. عملیات اجرایی این پروژه شامل خاکبرداری، پی‌کنی و خاکریزی و سایر موارد است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهداف جانبی این طرح تصریح کرد: جلب توریست، مسائل زیست محیطی و افزایش سطح تراز آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ و بهسازی سواحل رودخانه از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این سد می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در پایان افزود: این سد سومین سد لاستیکی استان پس از سد لاستیکی خواجه نفس در بندر ترکمن و دیگچه در گنبدکاووس، بر روی رودخانه گرگانرود است و با اعتبار بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

گفتنی است سد لاستیکی گنبد بر روی رودخانه گرگانرود و در بالادست سدلاستیکی دیگچه در پنج کیلومتری شهر گنبد واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز