خبرگزاری کار ایران

9 اثر صنایع دستی گلستان دارای نشان ملی شد

asdasd

در جلسه نهایی داوری ملی مهر اصالت آثار صنایع دستی کشور که در استان مازندران شهرستان ساری برگزار شد. از 10 اثر ارائه شده 9 اثر موفق به دریافت تاییدیه ملی شد و به صورت قطعی از سوی داوران تایید گردید.

گرگان - ایلنا: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از پذیرش 9 محصول صنایع دستی این استان در آخرین دوره از داوری‌های نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، «رضا پورمهدی» با اعلام این خبر گفت: در جلسه نهایی داوری ملی مهر اصالت آثار صنایع دستی کشور که در استان مازندران شهرستان ساری برگزار شد. از 10 اثر ارائه شده 9 اثر موفق به دریافت تاییدیه ملی شد و به صورت قطعی از سوی داوران تایید گردید.

این مقام مسوول یادآور شد: آثاری در رشته‌های زیورآلات سنتی، سوزن‌دوزی بلوچ، پلاس‌بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی،جاجیم بافی، گلیم بافی، نمد مالی و البسه محلی و سوزن دوزی شاهکوه نشان ملی اصالت صنایع دستی را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی در مجموع 20 اثر از تولیدات صنایع دستی این استان به داوری‌های بین‌المللی نشان مرغوبیت کالای صنایع دستی (یونسکو) که آبان‌ماه در شیراز برگزار می‌شود، راه یافته‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: تاثیر این کارگاه‌های آموزشی در آشنا شدن هنرمندان و صنعتگران با مولفه‌های مورد نظر یونسکو در آثار صنایع دستی ارائه شده مشهود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز