خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد؛

سازش 9300 پرونده در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۸

تعداد پرونده‌های وارده به شعب شورای حل اختلاف در سال 91 بیش از 74 هزار فقره بود که از این تعداد 9 هزار و 368 پرونده مصالحه شده است.

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان گلستان در حاشیه برنامه‌های هفته قوه قضاییه گفت: تعداد پرونده‌های وارده به شعب شورای حل اختلاف در سال 91 بیش از 74 هزار فقره بود که از این تعداد 9 هزار و368 پرونده مصالحه شده اصست.

به گزارش ایلنا از گرگان، احمد فاضلیان تعداد پرونده‌های مختومه در شعب این شورا در سال گذشته را بیش از 76 هزار پرونده اعلام کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد اعضای این شورا با تلاش خود تعدادی از پرونده‌های مانده در شعب این شورا از سال‌های گذشته را نیز تعیین تکلیف کرده‌اند.

وی در ادامه نسبت آرای نقض شده به کل پرونده‌های منجر به رای در شورای حل اختلاف را تنها شش دهم درصد اعلام کرد و گفت: این آمار حاکی از کیفیت رسیدگی پرونده‌ها در شعب این شوراست.

فاضلیان بیان داشت: از بدو تاسیس این شورا تعداد 762 هزار و381 پرونده به این شورا وارد شده است که تعداد 747 هزار و565 پرونده مختومه و143 هزار و592 پرونده مصالحه شده است.

وی تشکیل شوراهای حل اختلاف را در راستای اجرای ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این نهاد شبه قضایی به منظور کاهش مراجعات مردمی به محاکم و در راستای توسعه مشارکت های مردمی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت آن پیچیدگی کمتری دارد تشکیل شده است.

به گفته وی هم اکنون در گلستان 103 شعبه شهری و49 شعبه روستایی شورای حل اخنتلاف فعال است که 582 نفر مرد و289 زن در این شوراها فعالیت می‌کنند.

شوراهای حل اختلاف برای اولین بار در استان در دو شهر بندرگز و آق قلا تشکیل شد و هم اکنون دارای است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز