خبرگزاری کار ایران

نشست استاندار گلستان با معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شد

نشست مشترک استاندار گلستان با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با هدف بررسی ظرفیت ها و چالش های بخش شیلات استان گلستان برگزار شد.

ایلنا - گرگان: نشست مشترک استاندار گلستان با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با هدف بررسی ظرفیت ها و چالش های بخش شیلات استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان در این دیدار محمد جواد نظری مهر نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران و مدیر کل شیلات گلستان حضور داشتند بر ضرورت حمایت از ظرفیت‌های شیلاتی استان و رفع مشکلات این بخش تاکید شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در این نشست استان گلستان را از مستعدترین مناطق کشور در زمینه تولید آبزیان و توسعه بخش شیلات عنوان کرد و افزود: سازمان شیلات ایران از طرح های توسعه ای و اشتغالزای شیلات استان حمایت می‌کند.

غلامرضا رازقی خاویار و میگو را از مهم ترین ظرفیت های گلستان در بخش شیلات برشمرد و یادآور شد: خلیج گرگان و سایت پروش میگوی گلستان از مستعدترین مناطق کشور در تولید خاویار و میگو است.

به گفته وی افزایش تولید خاویار و میگو در استان می تواند موجب افزایش صادرات غیر نفتی کشور شود و مسئولان شیلات ایران قدر ظرفیت‌های فوق العاده گلستان در بخش شیلات را می داند و با تمام توان از پروژه‌های شیلاتی استان حمایت می کند.

استاندار گلستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت سایت پرورش میگو در استان گلستان گفت: سایت میگوی گمیشان در شمال غربی استان گلستان از مهمترین و ماندگارترین پروژه های شیلاتی است.

جواد قناعت تصریح کرد: توسعه پرورش میگو در استان موجب افزایش اشتغال و نیز افزایش سهم استان در صادرات غیر نفتی می‌شود.

وی نقش این سایت در ایجاد اشتغال پایدار در استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: موانع توسعه و گسترش این سایت باید به صورت جدی برداشته شود تا شاهد شکوفایی بیشتر صنعت میگو در استان باشیم.

وی افزود: مدیریت استان از طرح‌های شیلاتی استان با تمام توان حمایت می کند و تقویت کارگروه شیلات استان نیز در همین جهت انجام می‌شود.

به گفته وی استانداری گلستان از سرمایه گذاری در بخش شیلات استان به ویژه سایت پرورش میگو استقبال می کند و حمایت از این بخش را وظیفه خویش می‌داند.

استاندار گلستان خواستار تامین اعتبار پروژه انتقال آب از دریای خزر به سایت پرورش میگوی گلستان شد و خاطرنشان کرد: امسال از 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای احداث این کانال, 15 میلیارد ریال تامین و موافقت نامه موبوطه مبادله شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از تکثیر ماهیان خاویاری کشور در استان انجام می شود , حمایت از این بخش و ابلاغ اعتبارات ملی مراکز تکثیر و پرورش را موجب افزایش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر برشمرد.

قناعت همچنین بر ضرورت پیگیری تامین اعتبار فاز دوم سایت میگوی گمیشان به مساحت یک هزار هکتار تامین اعتبار طرح تعدیل صیادان تعاونی های پره و خاویاری استان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز