خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

جشنواره اقوام تحکیم وحدت دینی و ملی را به همراه دارد

asdasd

فرهنگ ایران اسلامی رنگین‎ کمان زیبای‎ها است که از مجموع خرده فرهنگ‎ها تشکیل شده که با وجود کثرت از وحدت معنادار حکایت می‎کند.

ایلنا - گرگان: استاندار گلستان گفت: جشنواره اقوام ایران زمین تحکیم وحدت دینی و ملی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، جواد قناعت در ششمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین در گلستان اظهار داشت: جشنواره فرهنگ ایران زمین نشان از تنوع فرهنگی در این سرزمین دارد و توجه‎ها را به خود معطوف می‎کند.

وی با اشاره به اینکه گلستان میزبان شایسته برای این جشنواره است خاطر نشان کرد: شاهد برگزاری ششمین جشنواره اقوام ایران زمین در این استان هستیم استانی که خود تنوع قومی فراوانی را در خود جای داده و 15 قومیت با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی مسالمت‎آمیزی را دارند.

قناعت افزود: گلستان پیشینه فرهنگی زیادی دارد و مشاهیر و مفاخر بسیاری را در خود جای داده و به همین دلیل میزبان شایسته برای این جشنواره است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه هدف این جشنواره را در سه راهبرد می‎توان قرار داد ابراز داشت: در محور اصلی با برگزاری این جشنواره موجب ایجاد پیوند فرهنگی و اقوام می‎شود و اساسی‎ترین عنصری که در هویت یک کشور نقش بی‎بدیل دارد فرهنگ است.

وی خاطر نشان کرد: با معرفی اقوام و سنت‎ها و در کنار گرفتن قومیت‎ها باعث ایجاد پیوند فرهنگی در سطح کشور خواهد شد.
قناعت تحکیم وحدت دینی و ملی را از دیگر راهبردهای جشنواره اقوام برشمرد و یادآور شد: فرهنگ ایران اسلامی رنگین‎ کمان زیبای‎ها است که از مجموع خرده فرهنگ‎ها تشکیل شده که با وجود کثرت از وحدت معنادار حکایت می‎کند.

استاندار گلستان ابراز داشت: طراوت و نشاط اجتماعی سومین محور این نمایشگاه است که باعث خواهد شد جامعه ایرانی پویاتر و پاینده‎تر در مسیر توسعه حرکت کند.

گفتنی است 13 مهر ماه ششمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، با حضور سفرا، میهمانان خارجی و مقامات کشوری در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان در گرگان افتتاح شد.

در حال حاضر دبیرخانه دایمی این جشنواره در استان گلستان مستقر است، این جشنواره در محورهای مختلفی از جمله معرفی و نمایش آداب و رسوم و ویژگی‎های فرهنگی اقوام ایرانی، اجرای موسیقی محلی اقوام ایرانی، نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری استان‎ها، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کشورهای همسایه و فارسی زبان، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‎ها برگزار می‎شود.

نمایشگاه صنایع دستی نیز به صورت سراسری و به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان و با شرکت تمام استان‎های سراسر کشور در قالب 120 غرفه نمایشگاهی به متراژ یک هزار و 140 مترمربع و با حضور 120 هنرمند صنایع دستی داخلی و خارجی برپا شد.

نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری استان‎ها نیز با شرکت 14 استان از سازمان‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراسر کشور در قالب 14 غرفه به متراژ 168 مترمربع، با شرکت استان‎های خراسان‎رضوی، گیلان، مرکزی، آذربایجان‎شرقی، منطقه آزاد ارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران، ایلام، همدان، خراسان‎شمالی و گلستان با حضور 50 نفر برپا شد.

برنامه تورگردانی با حضور سفرای کشورهای همسایه و فارسی زبان، مسئولان ارشد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان،مدیران کل استان‎ها به منظور معرفی توانمندی‎ها و جاذبه‎های گردشگری استان در دو روز و در مورخ 13 لغایت 14 مهر ماه سال جاری برگزار می‎شود.

ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از 13 لغایت 16مهر ماه 1391 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان در گرگان از ساعت 16 الی 22 برای عموم قابل بازدید است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز