خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم استاندار گیلان؛

ورودی استان گیلان در لوشان نباید خالی از درخت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۰

9 هزار و 233 هكتار زمین برای واگذاری به متقاضیان ایجاد اشتغال بخش كشاورزی شناسایی شده که 3 هزار و 700 هكتار از این زمینها آماده واگذاری در بخش های زراعت، باغبانی و شیلات می باشد که از این زمینها 3 هزار هكتار مربوط به شهرستان رودبار است.

ایلنا- رشت: استاندار گیلان از آمادگی واگذاری 3هزار و 700 هکتار زمین برای متقاضیان بخش کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: ورودی استان سرسبز گیلان در لوشان نباید خالی از درخت و جنگل باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، كیهان هاشم نیا، در نشست طرح توسعه كشاورزی گیلان با بیان اینكه 9 هزار و 233 هكتار زمین برای واگذاری به متقاضیان ایجاد اشتغال بخش كشاورزی شناسایی شده است، اظهار داشت: 3 هزار و 700 هكتار از این زمینها آماده واگذاری در بخش های زراعت، باغبانی و شیلات می باشد که از این زمینها 3 هزار هكتار مربوط به شهرستان رودبار است.

وی تصریح کرد: سازمان منابع طبیعی جهاد كشاورزی و آب منطقه ای در زمینه ی فراهم كردن شرایط واگذاری زمینها بیشتر تلاش كنند.

این مسئول، خاطر نشان کرد:حدود 3 هزار و 500 طرح از ابتدای امسال تا كنون به ارزش 162 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانك های عامل معرفی شده که از طرح های معرفی شده به بانك ها شهرستان آستارا با 58 درصد، ماسال با 56 درصد و فومن با 42 درصد عقد قرار داد نسبت به سهم تعیین شده خود بهترین عملكرد را داشته اند.

به گفته هاشم نیا در مجموع نیز از ابتدای امسال تاكنون 1355 طرح معادل 24 میلیارد تومان تسهیلات را دریافت كرده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان كرد: باید دقیق تر و بیشتر از شرایط فعلی به دنبال شناسایی زمینهای قابل واگذاری برای رونق بخش كشاورزی باشیم و نباید ورودی استان سرسبز گیلان در لوشان خالی از درخت و جنگل باشد

هاشم نیا با اشاره به استعداد زمین های رودبار در زمینه زیتون كاری، ابراز داشت: با توجه به شرایط مناسب وجود 14 كیلومتر دریاچه در امتداد شهرستان امكانات آبیاری تحت فشار دستگاه های ذیربط باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا جنگلی سرسبز ورودی گیلان را احاطه كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز