خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت در مجلس:

گیلان فاقد برنامه ریزی مناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۰

نماینده مردم رشت در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: گیلان فاقد برنامه ریزی مناسب است

ایلنا- رشت: نماینده مردم رشت در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: گیلان فاقد برنامه ریزی مناسب است

به گزارش ایلنا از انزلی، حسن تامینی لیچایی در دیدار با ناظر گمرکات گیلان، اظهار داشت: کشورهایی که از نظر جغرافیایی مشابه گیلان هستند از محل توریست و صادرات محصولات کشاورزی درآمدهای کلانی کسب می کنند ولی در استان ما باران و برف که از نعمات خداوندی است باعث خسارت به کشاورزان می شود که این امر به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: گمرکات گیلان از فضای استان بهترین استفاده را کرده است،به طوری که در شرایط موجود شاهد افزایش صادرات و ترانزیت از گیلان هستیم.

این مسوول از ناظر گمرکات گیلان خواست موارد و مشکلات مربوط به این نهاد را در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان مطرح نمایند و قول مساعد داد که در رفع مشکلات تمام سعی خود را کند.

ناظر گمرکات گیلان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد این نهاد، اظهار داشت: این استان در شش ماه اول امسال شاهد رشد 29 درصدی در صادرات و 20 درصدی در ترانزیت بوده است.

پرویز تقوی، متذکر شد: گمرکات گیلان رتبه 13 صادرات، چهارم ترانزیت، سوم درآمد و رتبه اول صادرات چمدانی و اولین گمرک واردات آهن آلات را در کشور داراست.

وی اذعان کرد: عدم استقرار گمرکات گیلان در مرکز استان باعث کندی فرآیند تجار شده و برای رفع این معضل قصد دارد پایانه گمرکی در رشت تاسیس نماید که تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی مسوولان و نمایندگان مجلس است.

مدیر کل گمرک انزلی در ادامه با اشاره به طرح آمایش گمرک، بیان داشت: در این طرح مقرر شده که چند منطقه گمرکی ایجاد شود که ما امیدواریم با رایزنی نمایندگان مجلس،گمرکات استان به عنوان گمرک منطقه شمال کشور معرفی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز