خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان انجام شد؛

بهره برداری از اولین هشداردهنده زلزله کشور در آستانه اشرفیه

کد خبر : ۱۱۱۹۰

اولین سیستم هشداردهنده زلزله در کشور با قابلیت اعلام هشدار به صورت شبکه‌ای در منطقه نمونه گردشگری دستک آستانه اشرفیه با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

ایلنا- رشت: اولین سیستم هشداردهنده زلزله در کشور با قابلیت اعلام هشداربه صورت شبکه‌ای در منطقه نمونه گردشگری دستک آستانه اشرفیه با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از استانداری، استاندار گیلان در این مراسم گفت: سیستم هشدار دهنده شبکه‌ای زلزله همچنین در مناطق ماسوله و سقالکسردر مرحله تست نهایی قرار دارد و در مجموع برای اجرای این سه پروزه ۸۰ میلیون تومان هزینه شده، درحالی که نصب مشابه خارجی این سیستم ۱۵۰ هزار یورو هزینه در برخواهد داشت.

کیهان هاشم نیا با اشاره به اهمیت اجرای این طرح برفراگیرشدن آموزش‌های مقابله با بلایای طبیعی تأکید و خاطر نشان کرد: مقابله با بلایای طبیعی از جمله موارد و ضروری بشمار می‌رود که در کنار داشتن تجهیزات مناسب مقابله به فرهنگ سازی و آموزش مداوم نیازمند است.

مدیرکل مدیریت بحران استاندرای گیلان نیز در مراسم آغاز به کار این سیستم اظهار داشت: این سیستم دارای سه سنسور می‌باشد که در سه نقطه مختلف منطقه نصب گردیده و به صورت بیسیم با یکدیگر مرتبط است.

افشین عزیزی، ابراز داشت: در صورتی که هرسه سنسور لرزش زمین را احساس کنند ۵ تا ۷ ثانیه قبل از وقوع زلزله از طریق آژیرهای نصب شده روی سیستم هشدار لازم را به مردم منطقه می‌دهد.

وی ادامه داد: باتوجه به آموزش‌های لازم داده شده به مردم، ساکنین تخلیه اضطراری نموده و به مناطق پیش بینی شده پناه خواهند برد.

استاندار گیلان همچنین در حاشیه بهره برداری از سیستم هشدار دهنده شبکه‌ای زلزله از آخرین وضعیت اجرای طرح نمونه گردشگری روستای دستک و سد لاستیک انبار آستانه اشرفیه که در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد بازدید کرد و دستورات لازم را به مدیران مربوطه جهت تسریع در انجام این پروژه صادر کرد.

در این بازدید معاون عمرانی استاندار، فرماندار آستانه اشرفیه، مدیران عامل آب و فاضلاب روستایی، شرکت توزیع برق و گاز و جمعی از مدیران منطقه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز