خبرگزاری کار ایران

لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس:

دولت اصرار در تغییر استاندار فعلی گیلان دارد

نماینده مردم لنگرود در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت اصرار در تغییر استاندار فعلی گیلان دارد و مجمع نمایندگان در این تصمیم گیری دخالتی ندارند، اذعان داشت: مردم از روح الله قهرمانی چابک استاندار وقت راضی بودند.

ایلنا- لنگرود: نماینده مردم لنگرود در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت اصرار در تغییر استاندار فعلی گیلان دارد و مجمع نمایندگان در این تصمیم گیری دخالتی ندارند،اذعان داشت: مردم از روح الله قهرمانی چابک استاندار وقت راضی بودند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در لنگرود با بیان این که تغییر استاندار از اختیارات دولت است و مجمع نمایندگان دخالتی در ماندن یا رفتن استاندار فعلی گیلان ندارد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان گیلان در ابتدای شروع به کار مجلس نهم با سردار مهدی سعادتی به تفاهم رسید که وی هم چنان استاندار این استان باشد.

وی خاطر نشان کرد: این تصمیم همه نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نبود، ولی چون اعضا به خرد جمعی احترام
می گذارند قرار بر این شد سعادتی هم چنان استاندار بماند و این موضوع نیز طی مکاتبه ای به دولت منعکس شد.

این مسوول،تصریح کرد: دولت برای تغییر استاندار فعلی گیلان اصرار دارد و حتی در مرحله قبل از سردار مهدی سعادتی می خواستند به عنوان استاندار یکی ازا ستانها از جمله همدان و قزوین به کار گیری نمایند.

بائوج لاهوتی بار دیگر با تاکید کرد: تغییر و جابجایی استاندار فعلی گیلان تصمیم مجمع نمایندگان استان نبوده بلکه دولت است.

وی ابراز داشت: ما خوش حالیم کیهان هاشم نیا که یک فردی بومی، آشنا به مسائل استان، جانباز انقلاب اسلامی و سالها در کسوت معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان و دارای فکر و اندیشه است جایگزین سردار سعادتی بشود و بتواند نقش موثری در ارتقای استان داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس نهم، بیان داشت: در انتخاب کیهان هاشم نیا به عنوان استاندار آینده گیلان، مجمع نمایندگان استان هیچ گونه نقشی نداشته ایم ولی به عنوان یک گیلانی و ایرانی از این که خود دولت اصرار دارد که استاندار فعلی را تغییر بدهد و یک فرد بومی را جایگزین کنند، خوشحالیم.

این مسوول، خاطر نشان کرد: به نماینده مردم لنگرود و دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان و یا كسی دیگر ربطی ندارد که در کار دولت دخالت نمایند، اوایل مجمع نمایندگان گیلان تصمیش بر این بود که سردار سعادتی استاندار تا پایان دولت دهم باشند ولی دولت تصمیم گرفته هاشم نیا جایگزین شود.

نماینده مردم لنگرود در دوره های هشتم و نهم مجلس با یاد آوری و تاکید براین که مردم گیلان از روح الله قهرمانی چابک استاندار وقت این استان راضی بودند، ابراز داشت: قهرمانی از جنس خود مردم بود، فرهنگ مردم و بخشهای مختلف گیلان از جمله کشاورزی را خوب می شناخت.

بائوج لاهوتی، مهم ترین عقب ماندگی های گیلان از جمله در زمان مدیریت فعلی استانداری را در بخشهای کشاورزی، صنعت و گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: این بخشها محورهای استان محسوب میشوند و باید رفع مشکل شود ولی به مرحله نابودی رسیده است.

وی در پایان، گفت: دولت تصمیم گرفته یک فردی بومی جایگزین استاندار فعلی گیلان باشد، حال گناه و اشکال انتصاب یک فرد گیلانی چیست كه برخی با آن مخالفند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز