خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

نیمی از غرق شدگی امسال در استانهای همجوار دریای خزر و خوزستان رخ داد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۰

استانهای همجوار دریای خزر و استان خوزستان که از استان های دارای رودخانه های طولانی است همیشه دارای بالاترین فراوانی در غرق شدگی هستند/ 415 مورد غرق شدگی در سه استان همجوار با دریای خزر و همچنین استان خوزستان روی داده است.

ایلنا - رشت: در بهار و تابستان امسال 803 نفر به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این آمار نشان می دهد روزانه به طور متوسط 4.3 نفر در دریا، رودخانه، استخر  غرق شده اند، که بیش از نیمی از غرق شدگیهای شش ماهه امسال، در سه استان همجوار با دریای خزر و همچنین استان خوزستان روی داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مرداد ماه با 191 نفر و افزایشی 7.9 درصدی نسبت به مدت زمان سال گذشته، ماهی بود که بیشترین تعداد غرق شدگی در آن اتفاق افتاد. اما بیشترین افزایش در شهریور اتفاق افتاد، در حالی که در شهریور ماه سال گذشته 134 نفر دچار غرق شدگی شده بودند، شهریور امسال با 33.6 درصد رشد، 179 مرگ ناشی از غرق شدگی را بر جای گذاشت.

استانهای همجوار با دریای خزر و همچنین استان خوزستان که از استانهای دارای رودخانه های طولانی است همیشه دارای بالاترین فراوانی در غرق شدگی هستند. تنها 415 مورد غرق شدگی، یعنی بیش از نیمی از غرق شدگیهای شش ماهه امسال، در سه استان همجوار با دریای خزر و همچنین استان خوزستان روی داده است.

از سوی دیگر، در حالی که غرق شدگی در استان های مازندران و گیلان طی شش ماه امسال به ترتیب 37.1 و 46.7 درصد افزایش داشت، اما غرق شدگی در استان خوزستان ـ که از استان های دارای بالاترین غرق شدگی در کشور است ـ 24.4 درصد کاهش پیدا کرد و از 135 نفر در شش ماهه نخست سال گذشته به 102 نفر در مدت زمان مشابه امسال رسید.

131 نفر از غرق شدگان بهار و تابستان امسال زن و 672 نفر مرد (مجموع 803 نفر) بودند و بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، طی سال 1390، یکهزار و 72 نفر به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز