خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در گفتگو با ایلنا:

شهرداری رشت وعده نصب دوربین های هوشمند کنترل ترافیکی عملی نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۰

با توجه به شرایط بد آب و هوایی در اکثر روزهای گیلان شاید این کنترلهای ترافیکی به صورت سنتی نتواند اثر گذاری خوبی به دنبال داشته باشد و انتظار داریم شهردار و اعضای کارگروه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت هر چه سریعتر نسبت به خریداری و تجهیز این نقاط حساس اقدام کنند.

ایلنا- رشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از تاخیر حدود5ماهه وعده شهرداری و کارگروه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت برای نصب دوربینهای هوشمند ترافکی در این شهر ابراز نگرانی شدید کرد.

سرهنگ سید تقی امینی صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در گیلان، یکی از ابزارها و اهرم های مهم ماموران پلیس راهور در کنترل ترافیکی شهر رشت با توجه به افزایش خودروها استفاده از چراغهای هوشمند و دوربینهای پلاک خوان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم این که شهردار و کارگروه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت وعده های جدی به پلیس راهور گیلان مبنی بر نصب دوربین های پلاک خوان در تقاطعها، میادین و نقاط حساس این شهر جهت کنترل و ثبت تخلفات رانندگانی که بدون حضور ماموران راهور مرتکب تخلفات متعدد می شوند و حقوق سایر شهروندان را نقض می‌کنند،داده ولی حدود پنج ماه است صورت نگرفته است.

این مسئول،اذعان کرد: متاسفانه علی رغم وعده ها تا به امروز شهرداری موفق به خریداری این دوربین ها برای نصب در حدود 28 نقطه شهر رشت که از قبل برای ثبت این تخلفات در نظر گرفته شده،نکرده اند و ترافیک این شهر کماکان به صورت سنتی کنترل می شود.

به گفته سرهنگ امینی با توجه به شرایط بد آب و هوایی در اکثر روزهای گیلان شاید این کنترل ها ی ترافیکی توسط ماموران راهور به صورت سنتی نتواند اثر گذاری خوبی به دنبال داشته باشد و انتظار داریم شهردار و اعضای کارگروه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت هر چه سریعتر نسبت به خریداری و تجهیز این نقاط حساس اقدام کنند.

طبق ماده آئین نامه جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی،تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکسبرداری، فیلمبرداری و سامانه‌های ماهواره ای و نظایر آن برای ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در شهرها، به عهده شهرداریها و در خارج از شهرها به عهده وزارت راه و ترابری (سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه‌های کشور) است که با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، ملزم به اجرا این ماده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز