خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده مردم شفت و فومن در مجلس:

دولت گندم را 800 تومن وارد می‌كند اما از كشاورزان 500 تومان نمی‌خرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۶

گندم كیلویی 800 تومن وارد می‌شود اما از كشاورزان 500 تومان هر خریداری نمی‌شود/ از 12 میلیون تن گندم تولید داخلی فقط دو میلیون و 100 هزار تن آن از کشاورزان خریداری شد/ در لایحه بودجه سال آینده برای بخش برنج و چای کاری ردیفی به عنوان سوبسید در نظرگرفته می‌شود.

ایلنا- شفت: نماینده مردم شفت و فومن در دوره های هفتم و نهم مجلس از عملکرد نامناسب دولت برای حمایت از کشاورزان انتقاد و اذعان کرد: دولت گندم وارداتی را 800 تومان وارد می‌كند، ولی حاضر نیست تولید ایرانی را 500حداقل تومان بخرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شفت، ناصر عاشوری قلعه رودخانی شنبه شب طی سخانی در مراسم جشن عید ولایت و هفتمین جشنواره فرهنگی خرمن که در زمین ورزشی روستای کاظم آباد دهستان چوبراین شهرستان برگزار شد از وضعیت نامناسب کشاورزان لب به انتقاد گشود.

وی خاطر نشان کرد: هرچند دنیا کوچک و رقابتها سنگین است و کشاورزی مکانیزه شده و در هر هکتار حدود 10 تن محصول برداشت می شود، ولی کشاورزان برنج و چای کار کشورمان رضایتمندی لازم را ندارند و در هر هکتار کمتر از دو تن برنج جمع آوری می‌شود.

این مسئول با ابراز ناخرسندی شدید از قیمت تمام شده بالا ولی قیمت پائین فروش در ایران، تصریح کرد: کشاورزان ما مظلوم هستند و هر چه برای مزرعه هزینه می کنند نمی توانند همان میزان پول را برداشت نمایند و دلش را به این خوش کرده که کشاورزم،قوت سر سفره مردم را تولیدو شغل نیاکانم را زنده نگه داشته ام.

عاشوری قلعه رودخانی اظهار امیدواری کرد دولتمردان، مجلس شورای اسلامی و خدمت گزاران و نوکران ملت بزرگوار، سلحشور و ایثار گر ایران اسلامی تمهیداتی را فراهم کنند که کشاورزی برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد تا بتوانند از شرمندگی نزد خانواده و فرزندان خود بیرون بیایند.

وی به کشاورزان عزیز این قول را داد که در لایحه بودجه سال آینده برای بخش برنج و چای کاری ردیفی را به عنوان سوبسید در نظر بگیرد تا هزینه های سنگین برای کشاورزان قابل تحمل باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سئوال حدود دو هفته قبل نمایندگان مردم در خانه ملت از وزیر جهاد کشاورزی را در جهت صیانت از حقوق کشاورزان نامید و بیان داشت: در همین سال زراعی اخیر ما به عنوان متولیان حکومت حاضر نشدیم گندم ایرانی را 500 تومان خریداری ولی محصول وارداتی را بابت آن 800 تومان پول داده شد.

عاشوری قلعه رودخانی، تاکید کرد: ما به عنوان کسانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافته ایم و سوگند خورده ایم که به قانون اساسی و ملت وفا دار باشیم هیچ دشمنی با رئیس جمهوری، دولت و وزیر جهاد کشاورزی نداریم ولی ابزار نمایندگان جهت استیفای حقوق مردم دادن تذکر،طرح سوال و استیضاح است.

به گفته وی، دولت گندم خارجی را 800 تومان خریداری ولی حاضر نشد گندم ایرانی را حداقل 500 تومان خریداری نماید و طبق آمار از 12 میلیون تن گندم تولید داخلی فقط دو میلیون و 100 هزار تن آن از کشاورزان خریداری شده و کشاورزان محصول خود را به دلیل مقرون به صرفه نبودن به صورت آزاد برای مصارف دام و طیور فروخته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در دوره های هفتم و نهم مجلس، متذکر شد: دوستان و عزیزان دولتی احساس نکنند اگر مجلس طرح سوال و استیضاح میکند باهم اختلاف و عوا دارند و نمیخواهند با یکدیگر کار کنند،چنین چیزی درست نیست،بلکه برای دفاع از حقوق ملت و موکلان است.

عاشوری قلعه رودخانی در پایان هدف از برگزاری جشن خرمن را برای سپاس گذاری از حضرت حق به دلیل اعطای نعمات زیاد به مردم و سال زراعی خوب،احیای آدام و رسوم گذشتگان و زنده نگه داشتن برای آیندگان و برپایی جشن و شادی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز