خبرگزاری کار ایران

بامداد امروز صورت گرفت؛

اداره ارشاد گیلان فقط 13 خبرنگار را به نمایشگاه مطبوعات برد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۹

اداره ارشاد گیلان تنها 13 خبرنگار را بوسیله مینی بوس به نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای كشور در تهران برد.

ایلنا- رشت: امروز در حالی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرد که ساعت شش و نیم بامداد امروز فقط ۱۳ خبرنگار گیلانی به محل برپایی این رویداد مهم اعزام شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طی روزهای گذشته با اطلاع دادن به تعدادی از دفا‌تر اصحاب مطبوعات و خبرگزاریهای استان از آنان درخواست کرده خبرنگاران منتخب خود را برای حضور در این نمایشگاه معرفی کنند تا پس از برگزاری قرعه کشی اعزامی‌ها مشخص شوند.

برخی از مدیران نشریات گیلان در این خصوص به ایلنا گفتند كه در خصوص قرعه کشی و حضور خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات از آن‌ها دعوت نشده است.

خبرنگار ایلنا موضوع را از اداره ارشاد پیگیری کرد که مدیرکل ارشاد گیلان حمید حاذق در این خصوص پاسخ روشنی ارائه نکرد.

البته شنیده‌ها از زبان تعدادی از اهالی نشریات حاکی از آن است که خانه مطبوعات گیلان بر سر دلایل اعزام ۱۳ خبرنگاران استان با سرای روزنامه نگاران اختلاف نظر پیدا کرده و درصدد است فردا گروهی دیگر از اصحاب رسانه را به نمایشگاه مطبوعات اعزام کنند.

نکته قابل تامل اینکه مسئولان گیلان وقتی سخن از خودنمایی در مسائل فرهنگی است بلافاصله سخن از وجود ۱۳۰ رسانه و نشریه در استان سر می‌دهند و به آن می‌بالند اما وقتی بحث هزینه کردن و سرویس دهی به خبرنگاران فرا می‌رسد تنها ۱۳ نفر را به نمایشگاه مطبوعات می‌برند.

شکی نیست وقتی پای ۱۳۰ رسانه و نشریه در کار باشد مینی بوس پاسخگو نیست و حداقل چند اتوبوس نیاز است تا از هر رسانه حداقل یکنفر به تهران اعزام شود.

به نظر نمی‌رسد این خواسته توقع چندان بالایی از متولیان فرهنگی استانی باشد که ۱۳۰ رسانه و خبرگزاری و نشریه در آن فعالند و تردیدی نیست که سهم خبرنگاران استان به یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات فرهنگی و مطبوعاتی کشور باید چندین برابر خبرنگارانی باشد که امروز از رشت به تهران اعزام شدند.

خلیل اخوان اصغری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز