خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فن آوری گیلان:

پارکهای علم و فناوری در کشورهای اسلامی ابزار محرک راه اندازی کسب و کار است

اولین همایش دو روزه شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی روز جاری در رشت با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی شروع به کار کرد.

ایلنا - رشت: اولین همایش دو روزه شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی روز جاری در رشت با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، این همایش به عنوان اولین مجمع عمومی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی با هدف تصویب اساسنامه شبکه با حضور نمایندگانی از کشورهای پاکستان، ترکیه، تونس، تانزانیا، مالزی، نیجریه، سوریه و سنگال تشکیل شد.

رئیس پارک علم و فن آوری گیلان در این مراسم همایش طی سخنانی، اظهار داشت: در برخی از کشورهای اسلامی پارکهای علم و فن آوری به عنوان یک ابزار محرک در راه اندازی و رشد فن آوری ایجاد کسب و کار مبتنیبر دانش و تسهیل ار تباط بین محققین و جوامع ایجاد شده اند.

مجید متقی طلب، خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری گیلان در سال گذشته از طرف وزارت علوم، به عنوان دبیرخانه و محل استقرار شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و نیز کانون هماهنگی و ارتباط بین پارک های کشورهای اسلامی معرفی و دبیرخانه مذکور با حضور پروفسور عطاءالرحمان، هماهنک کننده کل کامستک، و در دیماه 1390، افتتاح شد.

وی اظهار کرد: کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (کامستک) دارای سه کمیته می باشد که از جمله آنها کمیته علم و فناوری است که شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی به عنوان زیر مجموعه این کمیته محسوب می شود.

به گفته این مسوول، محل دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در ساختمان اصلی پارک علم و فناوری گیلان مستقر می باشد وبرگزاری این نشیت در گیلان پیامدهای مثبتی برای استان دارد.
متقی طلب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری عنوان کرد و بیان داشت: پارک فناوری گیلان مجری فن بازار ایران نیز هست.

وی ابرازداشت پارک گیلان به منظور نیل به اهداف و رسالت خود اهداف چون تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و نیز تسهیل در تجاری‌سازی آن را دنبال می‌کند.

رئیس پارک علم و فن آوری گیلان در پایان اظهار کرد:پارک استان، به منظور تبدیل دانش به ثروت، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و ایجاد شبكه فناوری بین صنعت و دانشگاه از طریق ارائه خدمات متناسب در هر حوزه ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز