خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

كنگره میرزا کوچک خان جنگلی ظرفیت بین المللی شدن را دارد

کد خبر : ۲۳۹۰۹

هاشم نیا از شرایط معرفی میرزا در حال حاضر ابراز ناخرسندی کرد و تاکید داشت: وقتی از این نخبه گیلان در آمریكای جنوبی حرف نقل و قول می كنند ما باید در رشت در حد ونام این مرد بزرگ از نمادهای فاخر استفاده كنیم.

ایلنا- رشت: استاندار گیلان از برگزاری اولین کنگره میرزا کوچک خان جنگلی همزمان با سالروز شهادتش در یازدهم آذر ماه جاری خبر داد و ابراز کرد: برای اولین بار است كه یكی از روسای جمهور كشورمان مشتاقانه و با اشتیاق در چنین همایشی در سطح كشوری و ملی درباره میرزا شركت می كند و ظرفیت بین المللی شدن را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، كیهان هاشم نیا ظهر امروز با پرپائی نشست خبری در خصوص برگزاری كنگره ملی بزرگداشت روحانی شهید میرزا كوچك جنگلی،ابراز کرد: برای اولین بار است كه یكی از روسای جمهور كشورمان مشتاقانه و با اشتیاق در چنین همایشی در سطح كشوری و ملی درباره میرزا شركت می كند و این امر باعث افزایش وسعت اطلاع رسانی و اهمیت این موضوع می شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در خصوص میرزا كوچك جنگلی، خاطر نشان کرد: صبغه مردمی، روحانی و طلبه بودن میرزا، مبارزه بر اساس رفتار دینی و با روش اسلامی، ایرانی و نجابت میرزا باعث ماندگاری نام میرزا شده است و البته با نگاه رهبری به میرزا كوچك خان سعی شد كار جامع و اساسی درباره كنگره انجام شود.

این مسئول حركت میرزا را تقابل با ظلم دانست و تصریح کرد: خصیصه این تقابل منشاء دینی داشت و برمبنای دین و رفتار دینی تمامی امور انجام شد و البته از دیگر خصوصیت میرزا قیام اسلامی و ایرانی وی بود.

هاشم نیا با این دیدگاه كه نخبگان همیشه پدید نمی آیند و زندگی این افراد همیشه باید در محضر دید باشد، اذعان داشت: در نهضت های همزمان با میرزا كوچك خان این خصوصیت را با هم نمی بینیم وی باسیاست و خلوصی كه داشت نهضت را در قالب ایرانیت و اسلامیت پیش برد و لذا لازم است كه زندگی، اهداف و روش ایشان همچنان هرروز در معرض دید جوانان باشد و این كنگره كمك می كند كه شخصیت و رفتار ایشان معرفی تا جوانان مان الگو بپذیرند.

وی بیان داشت: با فراخوان علمی بیش از 500 مقاله داخلی و خارجی رسیده كه این امر نشان دهنده این است كه كنگره میرزا ظرفیت بین المللی شدن را هم دارد، 50 مقاله برگزیده شده و تعدادی از این صاحبان مقاله در كنگره تجلیل به عمل می آید و آثار آنان چاپ و منتشر می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان،متذکر شد: اسناد مرتبط با بخش دولتی و مردمی جمع آوری شده و در آینده در دسترس سند پژوهان قرارمی گیرد والبته حجم قابل توجه ای از این اسناد بدست مردم بوده كه امروز به میراث باقی مانده است وتاكنون 6 جلد از این اسناد وجود دارد.

هاشم نیا سومین بخش فراخوان را فرهنگی و هنری اعلام كرد و افزود: اشعار، ادبیات، داستان، قصه، گرافیك و عكس میرزا به تعداد 5 هزار اثر به دبیرخانه رسیده و آثار فاخر چاپ می شود و این امر برای ایجاد روش های جدید بستری مناسب است.

وی به ایجاد خط گردشگری میرزا در گیلان اشاره و معتقد است، باید خصوصیت های ویژه این كنگره را بصورت جدی پیگیری كنیم و از آن جمله ایجاد خط گردشگری میرزا كوچك خان جنگلی است كه گردشگران ما در ورودی استان بتواند امضاء و نمادی از میرزا كوچك خان جنگلی را احساس كنند.

استاندار گیلان، یاد آور شد: البته مكان یابی این خط گردشگری وسعتش از جمهوری آذربایجان تا گیلان و بخشی از مازندران را شامل می شود كه خط گردشگری مهیج و زیبایی خواهد شد.

هاشم نیااز شرایطی كه جهت معرفی میرزا درحال حاضر وجود دارد اباز ناخرسندی شدید کرد و تاکید داشت:باید در سراسر مكان ها یی كه میرزا وجود داشته همه كمك كنیم این فضا ایجاد بشود، وقتی از این نخبه گیلان در آمریكای جنوبی حرف نقل و قول می كنند ما باید در رشت در حد ونام این مرد بزرگ از نمادهای فاخر استفاده كنیم.

هاشم نیا، در خصوص تأسیس بنیاد ملی میرزا كوچك خان به صورت متمركز بامصوبه هیئت دولت، ضرورت معرفی هرچه بیشتر شخصیت روحانی و انقلابی میرزا کوچک خان در عرصه حوزه و دانشگاه مطالبی بیان داشت.

و ی خاطر نشان کرد: بین المللی كردن كنگره بزرگداشت روحانی شهید میرزاكوچك جنگلی وحمایت از تولید آثار در مورد میرزا از جمله اقداماتی است كه باید بصورت مستمر انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان،گفت: این كنگره با كمك انجمن مفاخر، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد كنگره میرزا و استانداری گیلان وهمكاری، همیاری و همدلی رسانه ها برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز