خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه كشور اعلام کرد:

گیلان، پایلوت طرح تحقیقاتی كاربردی كاهش تصادفات کشور شد

رئیس پلیس راه كشور از پایلوت طرح تحقیقاتی كاربردی كاهش تصادفات در استان گیلان خبر داد.

ایلنا- رشت: رئیس پلیس راه كشور از پایلوت طرح تحقیقاتی كاربردی كاهش تصادفات در استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا ازرشت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس گیلان، محمدرضا مهماندار در نشست كمیته كاهش تصادفات استان گیلان، این استان را از استانهای ویژه با ترافیك بسیار بالا و جزء پرترددترین محورهای كشور معرفی كرد و گفت: این خصوصیات و همچنین شرایط خاص جغرافیایی و وضعیت محورهای مواصلاتی، سبب تصادفات خاص در این محورها شده است.

وی خاطزنشان کرد: با تدبیر فرمانده انتظامی و پلیس راه استان گیلان، تمهیدات ترافیكی ویژه ای برای كنترل حوادث جاده ای در نظر گرفته شده تا هموطنان عزیز بتوانند با كمال آرامش به این استان سفر كنند.

این مسوول با اشاره ه به تعطیلی چند روزه آخر هفته در استانهای تهران و البرز،تصریح کرد: طبیعی است كه تعداد زیادی از هموطنانمان و همچنین كسانی كه در تهران ساكن هستند، سفرهایشان را به استانهای شمالی آغاز كنند.

مهماندار با بیان اینكه محورهای شمالی كشور مانند محور هراز و كرج به چالوس و همچنین قزوین به رشت در چند روز آینده بار ترافیكی سنگینی را خواهند داشت،تاکید کرد: تمام سعی و تلاش همكاران ما این است كه ایمنی ترافیكی قابل قبولی را در این ایام برای مسافران ایجاد كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هدف از سفر خود به استان گیلان را بحث كار علمی و نگاه علمی به مقوله كاهش تصادفات عنوان کرد و بیان داشت: پلیس راهور ناجا چندین سال است كه فعالیتهای علمی گسترده ای را جهت كاربردی كردن روشهای كاهش تصادفات در دستور كار خود قرار داده و در همین راستا اولین طرح تحقیقاتی كاربردی را در این استان اجرا خواهد كرد.

رئیس پلیس راه کشور، متذکر شد: قصد داریم هماهنگی های لازم را با مسئولان انتظامی استان به عمل آورده تا این استان به عنوان اولین پایلوت، طرح كاهش تصادفات را به صورت علمی و كاربردی پیاده كرده و به مرحله اجرا درآوریم.

مهماندار در پایان به نقش عمده مردم در كاهش بار ترافیكی پایان تعطیلات اشاره كرده و از هموطنان خواست، مسافرت خود را به خوبی مدیریت كرده و سعی كنند زمان برگشت از سفرشان را به روز آخر موكول نكرده تا برای كسانی كه جهت بازگشت فرصت دارند، برنامه ریزی قابل قبولی بویژه در محورهای شمالی ارائه دهیم.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز