خبرگزاری کار ایران

با معرفی برگزیدگان

جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی منطقه۴ کشور در گیلان به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۴۳

مدیر کانون گیلان با تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره از همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و کلیه خبرگزاری ها و جراید استان که در هرچه بهتر برگزارشدن جشنواره همکاری کردند، تقدیر کرد.

ایلنا - رشت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه۴ کشور با معرفی برگزیدگان به کارخود پایان داد و اسامی برگزیدگان  طی مراسمی در مجتمع کانون پرورش فکری استان گیلان اعلام شد.

به گزارش ایلنا از رشت، هیات داوران جشنواره منطقه 4 کشورطی بیانیه ای با ضروری دانستن نگاه کالبد شکافانه وعمیق تر به آموزه های تربیتی واخلاقی درقصه اعلام کرد که کوشش درشناخت هرچه بیشتر قصه گویی واجزای این هنر مورد انتظاراست.

هیات  داوران هم چنین بر این نکته تاکید کرده اند:قصه گویان  باید  دراستفاده از ابزار دقت لازم را به عمل آورده، طوری که از لحن وابزار وجودی غافل نشوند وقصه ای را انتخاب  کنند که از کششهای لازم داستانی برخوردار باشد.

هیات داوران دربخش دیگری ازبیانیه ضمن اشاره به این که قصه گویان درمتون بازنویسی وبازآفرینی شده به محتوا وساختار قصه باید توجه بیشتری داشته باشند وبین خاطره گویی،شعرخوانی ونمایش با قصه گویی تفاوت قائل شوند.

هیات داوران با در نظر گرفتن سطح اجرای قصه ها دربخش مربیان فرهنگی،هنری و ادبی تنها یک نفر را به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی کرد.

هیات داوران از میان 39 قصه اجرا شده اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد:
دربخش برگزیدگان پیشین
فصلی قاسمی با قصه وقتی ازآسمان گوسفند ببارد از استان گیلان
نرمین کریمی با قصه الاغ باسواد از استان البرز
هیوا ملکی با قصه بردشمن بتاز از استان کردستان
دربخش برگزیدگان منطقه ای:
آرزوحقیقی با قصه بازرگان ودوست دانا از استان فارس
الهام کمال پور با قصه آرش کمانگیر از استان گیلان
زهره اکبرآبادی با قصه به وسعت دریا از استان خراسان رضوی
دربخش برگزیدگان آزاد:
یاسمن رحیمی نیکو با قصه غریبی درنزدیکی از استان زنجان
ضحی محزون با قصه قاشق کوچولوی چوبی از استان فارس
دربخش مربیان فرهنگی،هنر وادبی:
صبری رحیمی باقصه ماه همه از استان کردستان

درضمن  هیات داوران به دلیل خلاقیت ونوآوری درابزار، فرزانه بدرپوراز البرز را با قصه آرزوی فیل خاکستری شایسته تقدیر دانست.

دراین مراسم نقی علیزاده مدیر کانون  گیلان با  تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره از همکاری صداوسیما،آموزش وپرورش،میراث فرهنگی وکلیه خبرگزاری ها وجراید استان که درهرچه بهتر برگزارشدن جشنواره همکاری کردند، تقدیر  کرد.

از نکات جذاب مراسم اختتامیه، اجرای نمایش دعای باران توسط گروهی از هنرمندان گیلانی بود که با استقبال مخاطبین مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز